Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهره عبادتی اظهار کرد: منشاء اصلی بوی نامطبوع آزاده راه تهران ـ قم حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا حوالی عوارضی را ۴۰ هکتار سایت هوادهی کمپوست مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه است. اکنون مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در حوزه شیرابه، نحوه دفن، تولید کمپوست و دستگاه های زباله سوز دارای مشکلات زیست محیطی فراوانی است که باید با برنامه های کوتاه‌مدت تمامی این مشکلات زیست محیطی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی با اشاره به اینکه روزانه بین ۶۵۰۰ تا ۸ هزار تن زباله از تهران و حومه به مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه حمل می شود، اضافه کرد: فاضلاب‌های رها شده از سمت غرب آزادراه تهران ـ قم از دیگر کانون‌های اصلی ایجاد بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) است که  اکنون یک تصفیه‌خانه برای حل این مشکل در حال ساخت است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری مجتمع های دامداری و کشتارگاه ها را از دیگر عوامل انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) دانست و گفت: مجتمع دام گستر با ۱۵۰ واحد دامداری کوچک و متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ راسی و ۱۱ دامداری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰ تا یکهزار دامی از دیگر عوامل انتشار بوی نامطبوع هستند، ولی هیچکدام از این موارد به اندازه مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه سهم در بوی نامطبوع تولید ندارند.

عبادتی اضافه کرد: ۲ کشتارگاه اطراف آزاد راه تهران ـ قم نیز توانایی تولید بوی نامطبوع در وسعت چند ده کیلومتر را ندارند. دامداری‌ها نیز در ۲ حوزه دفع کود و فاضلاب ایجاد بوی نامطبوع می کنند که از سال گذشته بسیاری از این واحدها به تصفیه‌خانه‌های مجهز و مدرن تجهیز شده اند و در حوزه کود نیز با انتقال سریع آن به دنبال انتشار کمتر بوی نامطبوع هستند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دام‌گستر به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع دامداری جنوب پایتخت به دنبال احداث تاسیسات بیوگاز و تبدیل کودهای دامی به انرژی است، بیان کرد:  اکنون کانال‌های احداث این تاسیسات در دام‌گستر ایجاد شده است و به زودی دستگاه های تبدیل کود به انرژی نیز نصب خواهد شد.

عبادتی خاطر نشان کرد: احداث تاسیسات بیوگاز در دامداری‌های جنوب شهرستان ری موجب کاهش چشمگیر انتشار بوی نامطبوع کود در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) می شود که در دستور کار تمامی دامداری های قرار گرفته است.

منشاء بوی نامطبوع جنوب تهران مجتمع دفن زباله آرادکوه است کد خبر 539540 برچسب‌ها پسماند تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند تهران استان تهران مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه فرودگاه امام خمینی ره انتشار بوی نامطبوع بوی نامطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران