Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مدیره موسسه مطالعات و تحقیقات زنان پیرو اظهارات پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان درباره ملکی که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات زنان بود، جوابیه‌ای منتشر کرد.

 به گزارش ایسنا، هیات مدیره موسسه مطالعات و تحقیقات زنان در پی اظهارات پرویز فتاح- رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه‌ای تلویزیونی که در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع بازپس‌گیری ملکی که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات زنان بود اشاره کرده بود، جوابیه‌ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوابیه موسسه مطالعات و تحقیقات زنان آمده است:« پیرو اظهارات جنابعالی در مصاحبه تلویزیونی برنامه نگاه یک روز شنبه مورخه ۱۷ مرداد ماه سال ۹۹،  نام موسسه مطالعات و تحقیقات زنان و دو تن از اعضای هیات امنا را در کنار اسامی کسانی که املاک بنیاد را مسترد ننموده اند مطرح کردید، حال آنکه ملک در اختیار این موسسه یک سال و نیم پیش بر اساس مصوبه هیات امنای بنیاد مستضعفان تخلیه و تحویل داده شده است.»

در ادامه این جوابیه آمده است: «۱- موسسه مطالعات و تحقیقات زنان در بدو تشکیل و با مشورت و نظرخواهی (استفتاء) از حضرت امام خمینی در خصوص بازنگری و بازخوانی حقوق زنان در اسلام رهنمود گرفته و از الطاف و تشویق آن رهبر فقید برخوردار شد و به لحاظ مشکلات مالی برای راه اندازی و داشتن مکانی برای شروع فعالیت، هیات موسس در سال ۶۸  برای ادامه فعالیت از رئیس وقت بنیاد مستضعفان، درخواستی مبنی بر در اختیار نهادن مکانی کردند که ریاست وقت بنیاد، ساختمانی فرسوده و مخروبه که هنوز مصادره هم نشده بود، در اختیار موسسه قرار دادند و در سال ۱۳۷۱ بر اساس موافقت مقام معظم رهبری ملک مذکور جهت ادامه فعالیت تحویل موسسه شد. 

۲- موسسه با هزینه کردی قابل توجه به بازسازی کلی ملک مزبور پرداخت و برای نگهداری و سر پا نگه داشتن آن متحمل هزینه‌های هنگفتی شد.

۳- علیرغم فعالیت‌های گسترده موسسه بعنوان تشکلی مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده که فقط یکی از دستاوردهای این موسسه ایجاد رشته مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه‌های کشور بوده که تا به امروز خدمات زیادی ارائه داده، در سال ۹۶ متوجه شدیم که با مصوبه هیات امنای وقت بنیاد مستضعفان، ملک مذکور مورد کارشناسی و ارزیابی قرار گرفته و طی نامه رسمی اعلام شد که موسسه نسبت به انتخاب دو پیشنهاد، مبنی بر دریافت ملک معوض و یا پرداخت وجه (۲۰درصد ارزش ملک) با کسر اجرت المثل از سوی هیات امنای بنیاد بابت هزینه نگهداری و هزینه کردها، اقدام کند. النهایه در پایان سال ۱۳۹۷، نسبت به خرید ملک دیگری به نام موسسه با بنیاد توافق شد.

۴ - لازم به یادآوری است طبق اساسنامه، موسسه مطالعات و تحقیقات زنان نهادی غیرانتفاعی، غیردولتی و غیر سیاسی است و طبق تبصره یک ماده ۴۰ اساسنامه، مجمع عمومی فوق العاده موظف است دارایی موسسه را پس از انحلال، با نظارت مرجع صدور پروانه (وزارت کشور) به یکی از سازمان‌های مردم نهاد دیگر واگذار کند. بر این اساس هیچ کدام از موسسین، اعضای هیات امنا و هیات مدیره طبق اساسنامه از هیچگونه منافعی برخوردار نبوده و فعالیت همه اعضا داوطلبانه و عام المنفعه است؛ لازم به ذکر است خانم دکتر ابتکار، عضو هیات موسس و هیات امنای موسسه بوده و خانم مولاوردی از سال ۱۳۹۶ با ترمیم اعضای هیات امنا به این مجموعه پیوسته است.

بنابراین هیچ یک از اعضای هیات امنا و هیات مدیره عضو ثابت و سهامدار موسسه نیستند و اصولا موسسه وفق اساسنامه خود فاقد صاحبان سهم است و نامبردگان تاکنون هیچ وجهی از موسسه یا بنیاد دریافت نکرده‌اند. بنابراین بر خلاف اظهارات جنابعالی و نحوه طرح یکطرفه آن در سیما علیه این موسسه و دو تن از اعضای هیات امنا، بخصوص که اقدام به پرداخت وجه به موسسه با دو فقره مصوبه هیات محترم امنای بنیاد و به طور قانونی از بابت مطالبات موسسه از حیث نگهداری ملک و تعمیرات مطابق اسناد موجود، پس از کسر اجرت المثل بوده و حدود یک سال قبل از ورود جنابعالی ملک به بنیاد تحویل شده است. همچنین لازم به یادآوری است چون بالاترین و مهمترین مقام تصمیم گیری در بنیاد قانونا نهاد هیات امنای بنیاد در قالب مصوبات است، لذا موضوع پرداخت مطالبات این موسسه همزمان با تحویل ملک به بنیاد کاملا قانونی و بدون هر گونه تخطی از مقررات اتفاق افتاده است.
در صورت لزوم مستندات آن انتشار عمومی خواهد یافت.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرویز فتاح بنياد مستضعفان بنیاد مستضعفان اعضای هیات امنا امنای بنیاد هیات امنای هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • الساندرو دل پیرو و انجام چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی / فیلم
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها