Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین فلاح روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا خبرنگاران تاکنون همکاری خوبی در کنترل این وضعیت با تهیه گزارش‌های خبری و مستند سازی فعالیت‌های کادر درمان داشته‌اند.

فرماندار میبد ادامه داد: در روزهای عزاداری محرم نیز همچنان لازم است این ایفای نقش مورد توجه قرار گرفته و تداوم داشته‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کادر درمان و بهداشت میبد وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند و اقدامات ارزنده و شبانه‌روزی آنها در کنترل این بیماری موجب شده میبد کمترین آمار فوت شهرستان را در ارتباط با  بیماری کووید -۱۹  داشته باشیم ، ستودنی است.

فرماندار میبد در ادامه از فعالیت‌های انجام شده در جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت  سپاه و بسیج و قرارگاه شهید سلیمانی قدردانی کرد.

همچنین امام جمعه موقت میبد نیز گفت: خبرنگاری کاری سخت و بسیار حساس است و خبرنگاران باید انتشار خبرهایی متقن و گرفته شده از منبع دست اول و داشتن صداقت در خبر نویسی را مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا حسنی افزود: خبرنگاران همچنین باید مشکلات مردم را به مسوولان و اقدامات و خدمات مسوولان را  به مردم منتقل کند ، همچنین حفظ ارزش‌ها را مورد توجه قرار دهند تا خدای نکرده نوشتن و قلم آنها به ارزش های الهی ، دینی و انقلابی صدمه وارد نسازد.

وی از خبرنگاران خواست در انجام کارهای فرهنگی برای مورد توجه قرار گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا از سوی مردم همکاری داشته‌باشند.

دادستان میبد هم با اشاره به اینکه خبرنگاران در شکل‌دهی افکار مردم نقش مهمی دارند گفت: لازم است مراسم‌های عزاداری همراه با حفظ شان و همچنین مورد توجه قرار دادن سلامت مردم برگزار شود.

علی باقرپور افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گذشته از آن که حق‌الناس است ، عدم رعایت آنها پیگرد قانونی و تعیین مجازات و پرداخت جریمه در قالب هزینه‌های درمان و جبران خسارت زیان دیده‌ها از کرونا را به دنبال دارد.

وی از خبرنگاران خواست نقش اطلاع رسانی خود در این ارتباط را مورد توجه قرار داده و همکاری کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت : حضور سالخوردگان ، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در عزاداری‌های محرم  باید محدود شود ، همچنین بنرهایی بر سر در حسینیه‌ها  و محل‌های برگزاری مراسم‌ها نصب و از طریق آن ورود افراد بدون ماسک ممنوع  شود.

حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود: برنامه‌های هیات‌ها نیز به گونه‌ای مدیریت شود که تا ساعت ۱۱ شب مراسم عزاداری در هر محل بیشتر به طول نکشد.

وی تصریح کرد: امسال نخل‌برداری از سوی هیات های مذهبی  ممنوع است ، هیچ کدام از هیات‌ها اجازه گستردن سفره غذا ندارند و پخش غذا باید به صورت معیشتی و یا با استفاده از بن غذا  باشد.

این مسوول به لزوم ثبت نام هیات‌ها در سایت بیرق نیز اشاره کرد.

فرمانده بسیج ناحیه میبد هم گفت : این شهرستان تا به حال در اجرای همه برنامه‌های حمایتی پیشتاز بوده و از زمان شیوع کرونا نیز فعالیت‌های بسیار خوبی برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و نیز پیگیری اجرای برنامه‌ها در دیگر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با همکاری نیروهای سپاه و بسیج انجام داده ‌است.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی بهشتی افزود: با آغاز ماه شعبان تهیه بسته‌های حمایتی شروع شد و در شب نیمه شعبان حدود یک میلیارد تومان و در ماه رمضان نیز پنج هزار بسته از بسته‌های حمایتی فقط در طرح تعاون اجتماعی توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع ۲ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه شهید سلیمانی و همچنین انجام فعالیت‌های بسیار در حوزه‌های دیگر توسط این قرارگاه، آماده سازی یک هزار بسته حمایتی در دهه امامت و ولایت را نیز عنوان کرد که بخشی از آنها نیز توزیع شده‌است.

فرمانده انتظامی میبد نیز همکاری هیات‌های عزاداری در سال‌های گذشته را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با توجه به وضعیت شیوع کرونا این تلاش و همکاری برای حفظ سلامت مردم و برقراری نظم و امنیت بیشتر مورد توجه باشد.

سرهنگ سیدطاهر موسوی در ادامه به ممنوعیت به راه‌انداختن کاروان‌ها ، نخل‌برداری ، توزیع شام و نصب موکب‌ها و پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن اشاره کرد و از خبرنگاران خواست در این زمینه با ایفای نقش آگاهی سازی و اطلاع رسانی خود همکاری داشته‌باشند.

در این مراسم به سوال‌های خبرنگاران از سوی فرماندار میبد پاسخ داده ‌شد و با اهدای هدایایی از خبرنگاران خبرگزاری ها ، رسانه‌های چاپی و پایگاه‌های خبری شهرستان قدردانی شد.

هفت نشریه مکتوب ، ۹ پایگاه خبری دارای مجوز و ۲۵ خبرنگار در میبد در عرصه اطلاع رسانی در حال خدمت به مردم می‌باشند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

همچنین  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( سه شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار آنها به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۱ مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند. 

معاون وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شرایط در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار  دارد و در  فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار است.

وی افزود: ویروس کرونا ماه ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود این بیماری تغییر دهیم ، امیدوارم با همراهی، همکاری همه مردم با رعایت اصول سه گانه پیشگیری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر و شستن مداوم دست ها بتوانیم به زودی زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم .

ویروس کرونا، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها میبد ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی میبد ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار فرماندار میبد ویروس کرونا اطلاع رسانی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک