Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به برخورد پلیس فتا با جرایم سایبری سازمان یافته گفت: کلاهبرداری اینترنتی در صدر کشفیات جرائم فضای مجازی مازندران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار سامع خورشاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با اشاره به اینکه مطالبه‌گری رسانه‌ها به نوعی سبب تنویر افکار عمومی می‌شود اظهار داشت: رسالت خبرنگاری باید رعایت شود و قلم اصحاب رسانه به عنوان یک حقیقت، عدالت و انصاف می‌تواند مثمرثمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه جرایم سایبری از مردم انتظار داریم آسیب‌های فضای مجازی را آگاه شوند و سواد رسانه‌ای مردم در فضای مجازی از طریق رسانه‌ها ارتقا یابد.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به اینکه آشنایی مردم با فضای سایبری سبب کاهش جرایم اینترنتی خواهد شد، تصریح کرد: با تقویت این دغدغه‌ها می‌توانیم برای آرامش جامعه و رضایت مردمی در فضای مجازی تلاش کنیم.

خورشاد با بیان اینکه "آرایش دشمن در فضای مجازی؛ آرایش جنگی است و باید مطابق این آرایش جنگی مواظب شلیک توپخانه ای دشمن باشیم" افزود: تاثیرگذاری رسانه‌ها در حوزه مقابله با جرایم سایبری امری ضروری و کارساز است.

مراقب سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای کلاهبرداری باشیدانهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / 102 ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند

وی با تاکید بر اینکه زمان‌شناسی در انتشار و انعکاس اخبار از سوی رسانه‌ها جلوی بسیاری از تشویش‌های اذهان عمومی را خواهد گرفت، گفت: اداره جرایم سایبری پلیس فتای مازندران، تمامی گزارشات مردمی در فضای مجازی را رصد و با حفظ هویت افراد بررسی می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه در بررسی پنج ماهه نخست امسال بیشترین جرایم سایبری استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی بوده است، افزود: برداشت غیرمجاز از حساب افراد نیز در مرحله بعدی کلاهبرداری‌های اینترنتی فضای مجازی استان بوده است.

خورشاد با اعلام اینکه رصد و شناسایی جرائم سایبری توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد، افزود: ارتباط خوبی بین پلیس سایبری با قوه قضائیه موجود بوده که پرونده‌های این حوزه در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه "افراد بدون آگاهی وارد سایت‌های بازار شده و اقدام به خرید اقلام و وسایل می‌کنند که متاسفانه سبب ضرر و زیان بسیاری مالی برای آنان می‌شود" تاکید کرد: افراد باید آگاه باشند و سواد رسانه ای خود را ارتقا دهند و متاسفانه مال‌بختگان اعتماد بی‌مورد به فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی دارند.

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به اینکه قماربازی و شرط بندی اینترنتی طبق قانون جرم تلقی و افرادی در این راستا معرفی شده و مجرم تلقی شدند گفت: با همکاری پلیس بین الملل توانستیم تعدادی از افراد فعال در این حوزه از استان مازندران را در خارج کشور شناسایی و دستگیر کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت پلیس فتا در کشور به حدود 9 سال قبل باز می‌گردد گفت: قالب مجرمان جرایم اینترنتی در سنین 15 تا 16 سال هستند.

انتهای پیام/681/س

R41358/P/S6,74/CT11 بیشتر بخوانید... مراقب سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای کلاهبرداری باشید انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند کلاهبرداری و سرقت با ماسک در گلستان؛ کلاهبرداران تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراقب سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای کلاهبرداری باشید انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند کلاهبرداری و سرقت با ماسک در گلستان؛ کلاهبرداران تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ جانشین فرمانده ناجا: برای برخورد با اراذل و اوباش جدیت داریم / اجرای طرح "نگهبان محله" برای برقراری نظم و امنیت ۴ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۵ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ افزایش هزینه‌های تولید باغداران قیمت میوه را گران کرد ۸ تلاش مجلس برای توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار / گرانی ‌فشار بسیار مضاعفی ‌به مردم وارد می‌کند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند گزارش ویدئویی| واکاوی ماجرای دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما / چرا جسد «سها رضانژاد» یک ماه بعد پیدا شد؟ دستگیری راوی فیلم درگیری پمپ بنزین در رشت / متهم هدفمند و مغرضانه ‌نبود امنیت در شهر را روایت کرد استفاده از ماسک جواب داد/ روند کرونا در مشهد کاهشی شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: دولت علی‌رغم فشارهای آمریکا در بخش اقتصادی شکست نخواهد خورد / مقایسه شرایط صلح با شرایط جنگ خطاست سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد مصاحبه|کاظمی قمی : شاهد موج جدید ناآرامی‌‌ها در بیروت خواهیم بود/ لبنان با هوشیاری نصرالله از این مرحله عبور می‌کند گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند آیت‌الله جنتی: مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی برگزار شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مازندران با اشاره گزارش ویدئویی فضای مجازی جرایم سایبری ترین اخبار رئیس پلیس رسانه ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرایم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6096959

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل