Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:27:18 GMT

چین: کسی که با آتش بازی کند می سوزد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۶۴۵

چین: کسی که با آتش بازی کند می سوزد

به گزارش «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در پکن در جمع خبرنگاران افزود: پکن مخالف روابط رسمی آمریکا با تایوان به بهانه های مختلف است.

او گفت: مساله تایوان از مهم ترین مسائل است و بیشترین سطح حساسیت را در روابط میان چین و آمریکا دارد آمریکا باید هر نوع ارتباط و تبادل رسمی با تایوان را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جائو تصریح کرد: اصل «چین واحد» پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است و چین از این کشور می خواهد به این اصل پایبند باشد.

سفر سه روزه آلکس آزار وزیر بهداشت آمریکا روز جمعه آغاز شد او در این سفر با تسای اینگ ون رهبر تایوان دیدار و گفت و گو کرد، آزار در این دیدار از چین انتقاد کرد و گفت اگر کرونا در تایوان شایع شده بود اکنون مهار شده و سراسر دنیا را درگیر نمی کرد.

آزار اولین عضو کابینه آمریکا بود که ظرف ۶ سال اخیر به تایوان سفر کرد و نیز بلندپایه ترین مقام کابینه آمریکا است که از سال ۱۹۷۹تا کنون از این کشور بازدید کرده است واشنگتن و پکن در همان سال روابط دیپلماتیک برقرار کردند که این سبب حاد شدن روابط دیپلماتیک بین آمریکا و تایوان شد.

برچسب‌ها چین وزارت امور خارجه چین تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین وزارت امور خارجه چین تایوان چین وزارت امور خارجه چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت

امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید. درباره روز شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام ۲ روایت ذکر شده است: روایت نخست دلالت دارد که آن حضرت در ۲۵ شوال به شهادت رسید و روایت دوم می‌گوید آن حضرت در نیمه رجب سال ۱۴۸ قمری به شهادت رسید اما نظر مشهور و معروف علمای شیعه روایت نخست است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی -استاد حوزه علمیه- با اشاره به اذیت و آزارهایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند، اظهار کرد: امام را خیلی اذیت کردند، سن‌ ایشان را تا ۷۱ سالگی نوشتند و کمترین نقل از سن ایشان ۶۵ سالگی است، به همین منظور به امام صادق(ع) شیخ الائمه می‌گفتند زیرا سن ایشان زیاد بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) را چندین بار پشت مرکب دواندند. امام سن‌شان بالا بود اما آن نانجیب رعایت امام را نمی‌کرد. در همین شرایط حضرت چندین بار بر روی زمین نشست و گفت بزارید من‌ نفس بگیرم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همانطور که در روضه‌ها شنیدید چندین مرتبه به خانه امام آتش پرتاب کردند که یکبار امام صادق(ع) وقتی به کمک همسایه‌ها آتش را خاموش می‌کرد یک‌ گوشه‌ای نشست و گریه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ابراز کرد: همه به سراغ امام آمدند و گفتند آقا دیگر تمام شد و شکر خدا به کسی همه لطمه وارد نشد دیگر گریه نکنید. 

وی افزود: امام فرمودند «گریه من‌ برای این‌چیزا نیست، وقتی که خانه را آتش زدند، با وجود اینکه من و چند تا از همسایه‌ها که مردها بودند، حضور داشتیم بچه‌ها با دیدن این صحنه وحشت می‌کردند و به این طرف و آن طرف می‌رفتند، در حالی که من آرامشان‌ می‌کردم.»

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام در ادامه سخن خود یادآور شد که دراین‌ لحظه یاد جدم ‌اباعبدالله(ع) افتادم‌ که‌ عصر عاشورا بچه‌هایش بودند اما هیچ‌ مردی نبود جز امام سجاد(ع) که ایشان داخل خیمه بود و کسی نبود که بچه‌ها را تسلی بدهد، گریه‌ام برای این بود که آن روز بچه‌ها چه کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • بحران کاریزما در پرسپولیس؟ | اتفاق آـزار دهنده در بازی با سپاهان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت