Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سپاه از اعلام آمادگی این نهاد برای واگذاری مکان‌های آموزشی و ورزشی خود در سراسر کشور برای کمک به وزارت علوم در برگزاری مطلوب کنکور سراسری خبر داد. تاریخ انتشار: 14:22 - 22 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۱۷۶ خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام سپاه نیوز، در پی بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت مبنی بر برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه سال ۱۳۹۹، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف از آمادگی سپاه برای کمک به تامین فضای مورد نیاز جهت برگزاری آزمون کنکور سراسری کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس تدبیر فرمانده کل سپاه مقرر شد در صورت درخواست وزارت علوم و استانداران محترم سراسر کشور و متناسب با نیاز‌های اعلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز عمده آموزشی و ورزشی خود که از استاندارد‌های لازم برای اجرای پروتکل‌های آزمون و نیز دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا برخوردار هستند در اختیار مجریان آزمون قرار دهد.   سردار شریف برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها آن هم در عصر کرونا را از رخداد‌های بزرگ و ماندگار کشور قلمداد و تصریح کرد: بی‌شک تحقق مطلوب این رخداد مبارک آن هم در شرایطی که آحاد ملت و از جمله داوطلبان کنکور سراسری در حال مبارزه نفس گیر با شیوع بیماری کرونا هستند نیازمند یک رویکرد، همراهی و مشارکت ملی است تا به فضل الهی نسل جوان دانشجوی آینده جامعه به عنوان سرمایه‌های راهبردی کشور در کمال امنیت، آرامش، سلامت و با مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور موفق در آزمون کنکور، خود را مهیای ورود به دانشگاه و طی مدارج علمی برای پیشرفت و سربلندی ایران عزیز کنند. بیشتر بخوانید: حضور پاسداران انقلاب اسلامی در حوادثی مانند سیل و زلزله و بیماری کرونا نمایش نوع دوستی و مردمی بودن این نهاد است   وی تصریح کرد: سپاه و بسیج در برگزاری کنکور سراسری از هرگونه کمک به مجریان و دست اندرکاران آن دریغ نخواهد کرد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رمضان شریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنکور سراسری کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رسولی گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم‌ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان با بیان اینکه صبح امروز (پنجشنبه) گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح آزمون داده و گروه‌های آموزشی زبان و هنر نیز در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، گفت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح روز جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

رسولی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون‌ها خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی افزود: در گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان ادامه داد: شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۵ داوطلب از استان در پنج حوزه و در آزمون گروه ریاضی یک هزار و ۵۲۱ نفر، در آزمون گروه تجربی ۶ هزار و ۴۶۰ داوطلب، در آزمون گروه علوم انسانی چهار هزار و ۲۵۹ نفر، در آزمون گروه هنر ۶۹۰ نفر و در آزمون زبان یک هزار و ۲۶۵ داوطلب شرکت کردند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد