Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره ورزش و جوانان سلماس گفت: تقویت انسجام و هم‌افزایی اجتماعی از ثمرات مطلوب نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی است که از جمله موفق‌ترین سازوکارها برای استفاده بهینه از ظرفیت کنش‌گران اجتماعی برای حصول به خیر اجتماعی به شمار می‌رود.

حبیب مظاهر اسماعیل پور امروز۲۲مرداد در مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی در سلماس گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهم و برجسته ای در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل پور بیان کرد: حضور و اثرگذاری مردم در کلیه حوزه‌ها و سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می‌شود لذا استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی آحاد جامعه، دخالت دادن مردم در تعیین جهت‌گیری ساختارهای مدیریتی و همچنین تقویت انسجام و هم‌افزایی اجتماعی از ثمرات مطلوب نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی است که از جمله موفق‌ترین سازوکارها برای استفاده بهینه از ظرفیت کنش‌گران اجتماعی برای حصول به خیر اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد، مجموعه تشکل‌های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده‌ها و افکار و عملکرد کنش‌گران اجتماعی پدید می‌آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده‌های کنش‌گران متعهد و مسئولیت‌پذیر، گام‌های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی‌دارند.

اسماعیل پور تصریح کرد: این تشکل‌ها با تکیه بر سرمایه برآمده از اعتماد و عزم مشترک، حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی به وجود آورده و شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار میهن اسلامی می‌آفرینند.

وی خاطرنشان کرد: در این مقطع همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلات و تنگناهای متعددی که این بیماری برای زندگی و معیشت و کسب‌وکار اقشار مختلف مردم به وجود آورده، عملکرد سمن‌ها نشان داد که می‌توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله سلامت، بسیاری از ملزومات مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

رئیس اداره ورزش و جوانان سلماس اظهار کرد: توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی با حجم وگستره منطقه‌ای، استانی و کشوری توسط این تشکل‌ها، بار دیگر از ظرفیت قابل توجه سمن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و افزودن بر اثربخشی خدمات دولت در حوزه‌های اجتماعی رونمایی کرد و ضرورت تقویت این تشکل‌ها را در معرض دید صاحب‌نظران و مسئولان قرار داد.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان سلماس دو موسسه مردم نهاد بنام های دانش سلامت و پویندگان مسیر معرفت تحت پوشش خود دارد که تواسته اند با فعالیت های بسیار اثرگذار و چشمگیر خود در سطح استانی و حتی ملی مطرح شوند.

اسماعیل پور بیان کرد: برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف و کمک به دستگاه های اجرایی و شبکه بهداشت و درمان در انجام اقدامات اجتماعی و فرهنگسازی پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای پویش های اجتماعی مختلف در سطح جامعه و نیز فضای مجازی از جمله اقدامات این عزیزان می باشد.

وی گفت: امیدواریم با استمرار فعالیت موسسات مردم نهاد در راستای فرهنگسازی رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد ارتقای شاخص رعایت این موارد توسط مردم باشیم و بعد از گذر از روزهای کرونایی بتوانیم زمینه فعالیت هرچه پرشورتر این سازمانها را در سطح جامعه فراهم آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل پور مردم نهاد کنش گران تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر اظهار کرد: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار، بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبان کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به‌خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: کارگران نمونه در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی و کشاورزی، باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری بود.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف