Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی هنری روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد الگویی معیشتی و واحد بهداشتی دام و طیور در روستای جوخواه طبس افزود: یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) در استان، کمک به تثبیت اشتغال موجود و ایجاد مشاغل جدید با توجه به نیاز سنجی در روستاهای هدف قرارگاه است.

وی بیان کرد: در ابتدا با تحلیل اشتغالی که در روستاها انجام شده رسته‌های مزیت‌دار اشتغال در روستاها شناسایی و بر این اساس شبکه‌های مردمی در آن حوزه تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی اظهار داشت: رسته شغلی پرورش دام سبک و سنگین در بسیاری از دهستان‌های استان جامعیت دارد و جزو مشاغلی اصلی خانوارها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا شبکه‌های مردمی برای حوزه اشتغال دام سبک و سنگین تشکیل شده است که با حضور تیم‌های کارشناسی در این روستاها آموزش‌های میدانی به اهالی ارائه می‌شود.

هنری از تکمیل زنجیره ارزش پرورش دام سبک و سنگین در دهستان‌های جامعه هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان خبر داد و عنوان کرد: نقشه راهی برای واحدها الگویی معیشتی در روستاها تهیه کرده‌ایم که بر این اساس جایگاه بهداشتی برای دام، انبار و علوفه در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: در بیشتر روستاها دامداران و دامپروران با مشکل دانش فنی و بهداشتی فضاهای نگهداری دام و طیور مواجه هستند که از این طریق مشکلات مربوطه نیز حل می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: احداث جایگاه‌های بهداشتی می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ درصد موجب افزایش بهره‌وری در حوزه دام شود، همچنین آموزش میدانی، سم پاشی و ضدعفونی رایگان نیز برای این واحدها انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر از روستاییان عضو شبکه‌های حوزه دام هستند که در ۱۵ روستا در حال فعالیت و اشتغال هستند.

هنری بیان کرد: همچنین تسهیلات هدفمند به افرادی که آموزش‌های اولیه دامداری را دریافت کرده و فضای فیزیکی آنان تکمیل شده است پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و نظارت‌های مستمر نیز از واحدهای دامپروری در روستاها انجام می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر دهستان شوسف و میغان شهرستان نهبندان، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان، منتظریه طبس و درح شهرستان سربیشه دهستان‌های هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان هستند.

سال ۱۳۹۵ برنامه‌ای برای متمرکز شدن اقدامات عمرانی در نقاط محروم تدوین شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در کشور ایجاد کرد.

بر اساس اعتبار مورد نیاز و گستردگی کار قرار شد برای انجام بهتر کارها سطح دهستان در نظر گرفته شود که در این راستا آبادانی یکهزار نقطه محروم کشور در دستور کار قرارگاه یاد شده قرار دارد.

رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سال ۹۶ نخستین سال ورود استان‌های کشور به بحث آبادانی هزار دهستان بود و ۱۳۰ دهستان در کل کشور در برنامه سالیانه قرار گرفت.

برچسب‌ها خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی طبس خراسان جنوبی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی طبس قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا غیاثی گفت: عملیات تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۳۷۲ روستای کم آب و با تنش آبی در گیلان درقرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی، در قالب طرح محرومیت زدایی و برای اجرای عملیات آب رسانی به ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در گیلان با هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار با اجرای قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌های آب رسانی تا پایان امسال، ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ خانوار روستایی از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند، افزود: اجرای هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۷۴ مخزن ذخیره به حجم بیش از ۲۵ هزار مترمکعب، ساخت ۷۱ ایستگاه پمپاژ آب، حفر ۳۱ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه از بخش‌های مختلف این طرح محرومیت زدایی است. 

علیرضاغیاثی از پیشرفت ۳۳ درصدی طرح محرومیت زدایی در ۹۰ روستای گیلان با صرف بیش از ۳۴۱ میلیارد تومان هزینه تا به امروز خبر داد و گفت: حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب از طرح محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب گیلان تا کنون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان