Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@13:37:35 GMT

رقبا زنگ خطر را برای ما به صدا درآوردند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۴۹۹۸

رقبا زنگ خطر را برای ما به صدا درآوردند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: رقبای ما از نظر شرایط تمرینی و برگزاری اردو بسیار جلوتر از ما هستند و این برای ما زنگ خطری جدی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریبرز عسگری، سرمربی تیم ملی تکواندو مردان در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: متاسفانه بیشتر کشورها تمرینات خود را بصورت جدی آغاز کردند تا جایی که کره جنوبی رقیب اصلی ما با ۳۰۰۰ ورزشکار مسابقات داخلی برگزار کرده است و این برای ما هشداری جدی است و امیدوارم هرچه سریعتر اردوها آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باوجودی که تمرینات رسمی و اردوها تعطیل است اما در تمام این مدت تلاش کردیم تا تکواندوکاران را در آمادگی نسبی نگه داریم، به طور مثال میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور که سهمیه المپیک را گرفتند در شهرهای خودشان(میانه و رشت) بصورت انفرادی تمرین می کنند و من و مربی بدنساز مدام از طریق فیلم، تمریناتشان را کنترل می کنیم و با هم در تعامل بسیار خوبی هستیم.

عسگری تاکید کرد: بارها گفته ام در چنین رویداد با اهمیتی شرایط روانی بسیار مهم تر از شرایط جسمانی است، به همین دلیل تکواندوکاران هفته ای یک جلسه با دکتر صبحی روان شناس بصورت ویدئو کنفرانس نشست دارند و در صورتیکه هرکدام مشکلی داشته باشند می توانند هر زمان که احساس نیاز کردند با ایشان تماس بگیرند.

او ادامه داد: تعویق المپیک به ما لطمه بسیاری زد چرا که ما جزو مدعیان دنیا بودیم و مسیر سختی را طی کردیم تا به این مرحله رسیدیم و چون فکر می کردیم فقط ۶ ماه تا المپیک فرصت داریم تب و تاب و شور و هیجان خاصی داشتیم که ناگهان تعطیلی اردوها و شیوع ویروس کرونا ما را از آن حال و هوا خارج کرد، به همین دلیل است که من همچنان بیشتر از بحث فنی دنبال بحث تعادل روانی تکواندوکاران هستم.

عسگری در خصوص برگزاری المپیک در تاریخ ذکر شده گفت: از آنجایی که المپیک به جز مسابقات ورزشی بعد اقتصادی ، جذب توریست و ... را نیز همراه دارد ، بدون شک و طبق آخرین اخبار برگزار می شود اما قطعا با شکلی متفاوت بطوریکه شاید دیگر آن فضای پرهیاهوی تماشاگران و توریست را نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان ضمن تشکر از دکتر صالحی امیری برای بازدید از تمرینات تکواندوکاران و حمایت ایشان اظهار کرد: شور، شادی و شعف مردم که با کسب یک مدال بدست می آید با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست و بسیار ارزشمند است به همین دلیل امیدوارم که کمیته ملی المپیک با حمایت بیشتر ورزشکاران المپیکی در تمامی رشته ها دغدغه معیشتی آنان را از بین ببرد تا بتوانند با آرامش خیال برای کشورشان افتخار آفرینی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکواندو فریبرز عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد

مربی سازنده کشتی فرنگی خوزستان گفت که بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی باعث شده تمرکزش فقط روی تمرین و کشتی بوده و خدا هم در راه رسیدن به موفقیت کمکش کند. - اخبار ورزشی -

ملک‌محمد بویری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره سهمیه گرفتن شاگردش علیرضا مُهمدی در مسابقات گزینشی المپیک اظهار داشت: بعد از کش‌وقوس فراوانی که علیرضا درخصوص تغییر وزن و آمدن به وزن المپیکی داشت، خیلی خوشحالم که توانست در بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد. فدراسیون خیلی حمایت و علیرضا هم شایستگی خودش را اثبات کرد. همه از اینکه سهمیه‌ کشتی فرنگی را برای حضور در المپیک کامل کرد، خوشحالیم. از کادرفنی تیم ملی هم ممنونم که به علیرضا اعتماد کرده و به او میدان دادند، در کنارش بودند و زحمتش را کشیدند.

وی درباره اینکه چه چیزی در مُهمدی منجر به روند رو به رشدش در دو سال اخیر شده است؟، عنوان کرد: بی‌حاشیه بودن و اینکه قلب پاکی دارد. او کاری به کسی و حواشی ندارد و کارش خودش را انجام می‌دهد، خدا هم کمکش می‌کند که بهترین نتیجه را بگیرد. وقتی به او می‌گفتم این تمرین را انجام بده، دوبرابر چیزی که گفتم را انجام می‌دهد و جز تمرین به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

عضو کادرفنی تیم ملی جوانان در رابطه با اینکه چقدر برای شاگردش شانس کسب مدال المپیک در وزن پرمدعی 87 کیلوگرم قائل است، گفت: به امید خدا اگر مشکلی پیش نیاید و علیرضا به همین شکل به روند رو به رشدش ادامه دهد یکی از مدال‌های المپیک را از آن خود خواهد کرد. در 87 کیلوگرم همه خوب هستند ولی علیرضا هم یکی از مدعیان و خوب‎‌هاست هست و چیزی از آنها کمتر ندارد. در واقع حریفان کشورهای دیگر باید از علیرضا بترسند. قطعا یکی از مدعیان مدال المپیک در وززن 87 کیلوگرم مُهمدی است.

بویری درخصوص اینکه چقدر تصمیم به موقع آنها در خصوص تغییر وزن مُهمدی در کسب نتیجه در مسابقات گزینشی المپیک موثر بود، خاطرنشان کرد: از روزی که باشگاهداری کردم هیچ موقع نگذاشتم کشتی‌گیرانم وزن کم کنند. سه شاگردی که در سه وزن جوانان دارم، همه زیر وزن هستند. فقط یکی که کشتی‌گیر 55 کیلوگرم است، دو کیلو بالای وزن است. برای کل کشتی ایران این بهترین کار است که بچه‌ها وزن کم نکنند، کشتی‌گیر وقتی وزن کم نمی‌کند، بهتر می‌تواند کارایی‌اش را روی تشک نشان دهد و به مدال نزدیک‌تر است. در مورد علیرضا هم بهترین تصمیمی که گرفته شد، همین بود که نگذاشتیم بعد از جهانی بلگراد و مدالی که آنجا گرفت، وزن کم نکند.

این مربی خوزستانی همچنین با اشاره به فدراسیون کشتی و کارهایی که در این چند سال در همه بخش‌ها برای ورزش ملی کشور انجام داده، گفت: دبیر دارد کار می‌کند، این بر کسی پوشیده نیست و امکانات و شرایطی که در کشتی فراهم شده، کاملا عیان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • دیگو سیمئونه: با توجه به پیشرفت رقبا، کسب سهمیه لیگ قهرمانان روز به روز سخت‌تر می‌شود
  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • جواد خیابانی: المپیک باستان حدود 776 سال قبل از میلاد مسیح بوده است / فیلم
  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!