Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:58:49 GMT

استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۵۴۹۸

استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ گفت: در سال‌های گذشته اتفاقات بزرگی در زیست بوم نوآوری کشور اتفاق افتاده و تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم اکنون چندین هزار استارتاپ داریم و مراکز نوآوری و فناوری، مراکز رشد شتاب دهنده‌ها، پارک‌های فناوری، شرکت‌ها و نواحی  نوآوری به صورت وسیع در حال توسعه هستند.

ستاری افزود: تا چند سال گذشنه زیست بومی در کشور ما وجود نداشت اما خوشبختانه هم اکنون در حوزه‌های مختلف مثل سلول‌های بنیادی و هوافضا زیست بوم داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه جهت گیری دانشگاه‌ها به طور وسیعی تغییر کرده و دیدگاه‌های بسیار جدیدی در دانشگاه‌ها تزریق شده است، گفت: جهت گیری موسسات آموزش عالی کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار پیش رفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: فرهنگ عمومی هم عوض شده و نحوه نگاه به اقتصاد به طور وسیعی در حال تغییر است. کارآفرینی در حال تبدیل شدن به ارزش و استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده است.

ستاری ادامه داد: استخدام اعتماد به نفس و کارآفرینی جوانان را از بین می‌برد و باید در آموزش‌های خود در دانشگاه‌ها به این امر توجه کنیم که جوانان ما درس می‌خوانند که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه برای همه دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشد و افراد بتوانند به تبادل فناوری پرداخته و تکنولوژی را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: 

ایجاد تفکر کارآفرینی در جوانان لازمه اکوسیستمی پایدار و موفق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاهیان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور