Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:38:33 GMT

اکثر مردم اسکاتلند خواستار جدایی از بریتانیا هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۷۵۱

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر مردم اسکاتلند با وجود هشدار نخست‌وزیر انگلیس خواستار جدایی کشورشان از بریتانیا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نتایج نظرسنجی وبگاه «یوگاو» که روز چهارشنبه در روزنامه بریتانیایی «تایمز» منتشر شد نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از مردم اسکاتلند حامی جدایی کشورشان از بریتانیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبر‌گزاری رویترز، در این نظرسنجی که از هزار و صد و چهل و دو  نفر از مردم اسکاتلند به عمل آمده است، اکثراً از ملی‌گرایانی در کشورشان حمایت کرده‌اند که گفته می‌شود در مقایسه با لندن عملکرد مثبتی در مقابله با ویروس کرونا داشته‌اند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک رفراندوم در این خصوص ۵۵ درصد از مردم اسکاتلند جدایی کشورشان از بریتانیا را رد کردند.

این جدیدترین نظرسنجی انجام شده در این خصوص است و به نوشته رویترز می‌تواند درخواست‌ها برای انجام یک رفراندوم دیگر را افزایش دهد.

اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفته رفراندوم سال ۲۰۱۴ سرنوشت ساز بوده و باید مورد احترام قرار گیرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب ملی اسکاتلند احتمالاً اکثریت پارلمان اسکاتلند را در انتخابات آتی این کشور به دست خواهد گرفت.

حدود ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی، با «نیکولا استورجن»، نخست‌وزیر اسکاتلند و رهبر حزب ملی این کشور، موافق هستند و می‌گویند وی نسبتاً یا بسیار خوب عمل کرده است؛ این در حالی است که تنها ۲۰ درصد چنین نظری در مورد بوریس جانسون داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان بر این باورند که اسکاتلند در مسیر درستی پیش می‌رود که این میزان ۲۰ درصد بیشتر از نظرسنجی سال گذشته است.

نخست‌وزیر اسکاتلند مسئول اتخاذ سیاست‌های بهداشتی در این کشور است و نسبت به برداشتن محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به ویروس کرونا محتاط‌تر از جانسون عمل کرده است.

این در حالی است که بوریس جانسون دوشنبه این هفته در خصوص عواقب تجزیه بریتانیا هشدار داد.

جانسون در واکنش به افزایش زمزمه‌های جدایی اسکاتلند از بریتانیا گفت، اگر پیوندهایی که چهار ملت تشکیل دهنده بریتانیا را در کنار هم قرار داده است بشکنند، ضعیف‌تر خواهیم شد.

نخست‌وزیر بریتانیا افزود: «اتحاد در پادشاهی متحد، برای من بزرگ‌ترین مشارکت سیاسی است که تا کنون جهان به چشم دیده است».

وی در ادامه گفت: «شرم‌آور خواهد بود اگر این قدرت و این جادوی اتحاد را از دست بدهیم».

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم اسکاتلند نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد

لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در این باره، گفت: ۲۰۰ روز پس از آغاز جنگ پنج موشک به «سدیروت» و ۲ موشک به پایگاه «زیکیم» پرتاب شد، این یک روز واقعی نبرد در شمال با حملات مداوم و به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در «عکا» و «کریات شمونه» بود و این درحالی است که همچنان ۱۳۳ ربوده شده (اسرای صهیونیست) هنوز در دست حماس هستند.

وی با اشاره به آغاز عید یهودیان موسوم به «پسح» در این شرایط، افزود: این عید آزادی نیست، این هرج و مرج است و زمان آن فرا رسیده است که رهبران (رژیم) اسرائیل مسئولیت را بر عهده بگیرند و به خانه خود بازگردند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین