Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:20:26 GMT

لزوم افزایش سهم منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل عمومی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۷۵۲۶

لزوم افزایش سهم منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوذر پور در نشست نظارت ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه ۲۲، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، یکی از دغدغه‌ها و موضوعات استراتژیک منطقه ٢٢ است، گفت: متأسفانه سهم این منطقه در الگوی مصرف حمل و نقل عمومی بسیار پایین‌تر از استاندارد مورد تأیید برنامه ٥ ساله اول است و طبق مطالعات طرح تفصیلی و با توجه به رشد شتابان جمعیت در این منطقه که معادل ٥ برابر رشد تهران است، باید برای سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه فکری اندیشیده شود و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در بحث مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران که به تصویب شورای هماهنگی امور ترافیک شهر تهران رسیده است، طبق اسناد بالادستی و انعقاد قراردادی که با شرکت مترو داشته‌ایم، این منطقه آمادگی لازم را برای همکاری ساخت خط ١٠ مترو را دارد.

وی تصریح کرد: در بحث اتوبوسرانی، هم از نظر سهم ما در تعداد اتوبوس‌های منطقه و هم از نظر فرسودگی آنها، وضعیت بدی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد.

وی ادامه داد: در بحث تاکسیرانی نیز فاصله ١٠ درصدی با وضعیت مطلوب شهر تهران داریم که نیاز به حمایت و پشتیبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دارد.

نوذرپور با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هیچ اقدامی بدون مطالعه و تحقیق انجام نمی‌شود ادامه داد؛ در حوزه پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری، کارهای خوبی انجام شده است و اولویت سال جاری پیاده رو چهارباغ و دستواره است که نیاز به اعتبار تکمیلی در حوزه حمل و نقل و حوزه عمرانی دارد.

شهردار منطقه ٢٢ گفت: ساخت پل اتصالی دریاچه چیتگر به بوستان جنگلی یکی از موضوعات مهم منطقه است که کلیات آن به تصویب رسیده و مطالعات آن انجام شده است و بعد از تأیید نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

سید مناف هاشمی نیز در این نشست با یادآوری مسئولیتهای ملی علی نوذرپور بیان کرد: با ورود به منطقه متوجه می‌شویم که آقای نوذرپور با نگاهی که در سطح ملی و در حوزه شهرسازی دارند، در سطح عالی کار کرده‌اند. ما باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشیم. این منطقه می‌تواند در حوزه شهرسازی، طرح تفصیلی، حوزه ترافیکی و مباحث عمرانی و مهندسی جایگاه منحصربه فردی داشته و الگوی خوبی برای سایر مناطق باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم امسال ٥٠ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه‌های توسعه‌ای، حمل و نقل و تملک جذب کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال کنیم.

وی افزود: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه انتفاعی، اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ٢٢ گانه هدف گذاری شود.

مناف هاشمی تصریح کرد: امیدواریم با اشرافی که تیم ما در تأمین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری دارد، به توافقات خوبی برسیم.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه سال ١٤٠٠ سال بهتری برای تأمین منابع مالی خواهد بود، ادامه داد: هدفگذاری ما در حوزه تاکسیرانی بیشتر از ١٥ هزار دستگاه خودرو در بخش نوسازی است. در حوزه اتوبوسرانی، قرارداد تولید ١٠٠٠ دستگاه بسته شده، که ٢٥٠ اتوبوس در حال تولید است و تا پایان سال با منابعی که در دست داریم حداقل ١٢ ایستگاه مترو به بهره برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه گفت: ٣٠ درصد سهم کمی است که منطقه ٢٢ در حمل و نقل عمومی دارد، همکاران ما باید در سه حوزه حمل و نقل شرایط بهتری را برای منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: نقشه‌های اجرایی احداث خط ١٠ مترو باید هرچه زودتر انجام و کمتر از یک ماه دیگر شروع به کار شود. مسیرهای پیاده روسازی نیز در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت منطقه برای توسعه مسیر دوچرخه سواری حمایت شود.

کد خبر 4997375

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی سید مناف هاشمی شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران روز خبرنگار قوه قضاییه انفجار بیروت کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی سرهنگ نادر رحمانی شورای شهر حمل و نقل و ترافیک حمل و نقل عمومی حوزه حمل و نقل شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، گفت: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به ۳۰ هزار تا ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

هادی کریمی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات بسیار مثبتی در شرکت متروی منطقه اصفهان افتاده است، اظهار کرد: در گذشته، روزهای جمعه تعداد ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های مترو فعال بود، اما با توجه به استقبال شهروندان و درخواست‌هایی که از منابع مختلف از جمله سامانه ۱۳۷ داشتند، تعداد آن به ۱۶ ایستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران متروی اصفهان روزهای جمعه دو برابر شده است، افزود: متوسط تعداد مسافران در روزهای جمعه از ۱۷ هزار نفر به حدود ۳۶ هزار مسافر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: سال جاری با هماهنگی‌های لازم و همکاری‌های کارکنان شرکت مترو توانستیم، یک ساعت افزایش ساعات کار را پایدار کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تمام ایام تا ساعت ۲۲:۰۰ فعال هستیم و سرویس‌دهی به مسافران را انجام می‌دهیم، ادامه داد: استقبال شهروندان نیز بسیار خوب بوده و این موضوع موجب رضایتمندی مسافران مترو شده است، چرا که می‌توانند با مترو حمل‌ونقل ایمن و ارزان را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایام نوروز ۱۴۰۳ در راستای انجام برنامه‌های فرهنگی و برای شناساندن هنر اصفهان به مردم، اتفاق بسیار خوبی با همکاری میراث فرهنگی افتاد و موفق شدیم، ۹ ایستگاه مترو را با حدود ۳۰ هنر صنایع دستی اصفهان پوشش دهیم؛ در ۹ ایستگاه مترو کارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی ایجاد و هنر فاخر این کلان‌شهر به شهروندان و مسافران نوروزی معرفی کردیم که این اقدام با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

کریمی با تاکید بر اینکه جذب نیروهای متخصص یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مترو است، افزود: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با جذب نیروهای متخصص، قطعات مورد نیازی را که خارجی است و به دلیل وجود تحریم‌ها، وارد کردن آن دشوار است و هزینه‌های بسیاری را بر ما تحمیل می‌کند، با برنامه‌ریزی معکوس تولید و بومی‌سازی کنیم که تاکنون تعداد زیادی از این قطعات بومی‌سازی شده و در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال تقویت تیم فنی و درصدد کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری هستیم، گفت: در مجموع به دنبال افزایش بهره‌وری در این شرکت هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بر تعداد قطارها اضافه شود که البته مراحل خرید انجام شده و پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته است، می‌توانیم سرفاصله زمانی را از ۱۱ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم قطارها به‌موقع تحویل شود تا این امر مهم تحقق پیدا کند.

کریمی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از خطوط مترو برای استفاده بهینه از آن باید به‌صورت یکپارچه انجام شود، ادامه داد: شرکت مترو، شرکت منطقه اصفهان است و تنها به شهر اصفهان اختصاص ندارد و شامل شهرهای دیگری همچون شاهین‌شهر، بهارستان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد می‌شود تا بتوانیم طرح یکپارچه بهره‌برداری از قطارهای شهری حومه‌ای را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر از نخستین شهرهایی است که باید مطالعات آن را انجام دهیم و بتوانیم به‌صورت یکپارچه سرویس‌دهی خطوط برون شهری و درون شهری را تحقق بخشیم.

کد خبر 750064

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است