Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی گفت: به مردم اطمینان داده می‌شود سود آنها در طرح فروش نفت، از سود سالانه بانکی کمتر نشود و تضمین داده می‌شود اگر کسی تعدادی بشکه نفت خریداری کرد بتواند نفت را به قیمت روز بفروشد. ناطقان: محمود واعظی، امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت درباره طرح گشایش اقتصادی و فروش داخلی نفت، گفت: این ایده ابتدا در وزارت نفت مطرح شد، پس از آن کمیته‌ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت و وزیر اقتصاد و امور دارایی تشکیل شد تا ابعاد این طرح را بررسی کنند و بعد در ستاد اقتصادی دولت به بحث گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح را در دو نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوا مفصل بحث کردیم و کلیات طرح تصویب شد و آن را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم و پس از آنکه ایشان تأیید و نظرات اصلاحی را ابلاغ کنند، آن را علنی می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تا زمانی که رهبر انقلاب مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی قوا را تأیید نکنند، این موضوع مصوبه تلقی نمی‌شود، بلکه فقط یک پیشنهاد است، تصریح کرد: نفت کالا و ابزاری برای تقویت اقتصادی کشور است، در بودجه هم فروش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت برآورد شده است، هم‌اکنون هدف‌گذاری کرده‌ایم تا روش‌های جدیدی در این زمینه اتخاذ کنیم که در نشست شورای هماهنگی، درباره کلیات طرح به توافق رسیدیم و بعد از تأیید و تصویب کلیات، آیین‌نامه آن تدوین می‌شود.

واعظی گفت: رئیس‌جمهوری دستور داده کمیته سازمان برنامه و بودجه و وزیران نفت و اقتصاد به همراه دبیر شورای‌عالی هماهنگی تا پایان این هفته آیین‌نامه را آماده کنند تا به محض دریافت تأییدیه یک گام جلوتر باشیم و آن را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به نوسان‌های بازار طلا و ارز، عنوان کرد: براساس اهداف این طرح، این امکان برای مردم ایجاد می‌شود که بتوانند از یک بشکه تا صدهزار بشکه نفت بخرند. همچنین با سازوکاری که برای این طرح آماده می‌شود به مردم اطمینان داده می‌شود سود آنها در این طرح از سود سالانه بانکی کمتر نشود و تضمین داده شود اگر کسی تعدادی بشکه نفت خریداری کرد، سال آینده در زمان فروش اگر قیمت نفت بین‌المللی که اکنون ۳۸ دلار است به ۵۰ تا ۶۰ دلار رسید، بتواند نفت را به قیمت روز بفروشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: ما نمی‌خواهیم اگر مردم در این طرح سرمایه‌گذاری کنند و قیمت نفت به زیر قیمت امروز مثلا به بشکه‌ای ۳۰ دلار کاهش یافت، ضرر کنند. برای همین پیش‌بینی کردیم براساس نرخ سود بانکی مثلاً ۱۷ تا ۱۸ درصد سالانه باشد که مابه‌التفاوت آن را شرکت ملی نفت ایران تأمین می‌کند.

واعظی با بیان اینکه اجرای طرح اقتصادی دولت تورم‌زا نیست، گفت: با این طرح یک کالا معامله می‌شود و همچنین برای شرکت‌های خصوصی ایرانی انگیزه به‌وجود می‌آورد که وقتی خرید آنها به سقفی رسید، روی صادرات نفت نیز کار کنند، ضمن اینکه پالایشگاه‌هایی هم در داخل کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این طرح، نفت به‌صورت ریالی و بر مبنای ارز نیمایی دلار امروز، خرید و فروش می‌شود، در زمان فروش هم اگر فرد می‌خواهد نفت را بفروشد به قیمت نفت و ارز نیمایی همان روز پول خود را می‌تواند به‌صورت ریالی پس بگیرد.

واعظی تصریح کرد: مردم می‌توانند اوراق نفتی این طرح را در بورس انرژی خرید و فروش کنند، اما در حقیقت زمانی که کسی این اوراق را خرید و مثلاً به ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه رسید می‌تواند یک کشتی کوچک اجاره و نفت را صادر کند. برچسب ها: رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ، سود مردم ، خرید نفت ، گشایش اقتصادی ، سود بانکی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رئیس دفتر رئیس جمهوری سود مردم خرید نفت گشایش اقتصادی سود بانکی رئیس جمهوری بشکه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟