Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح های توسعه پایدار آب و خاک در کشور است، اظهار داشت: رهبر انقلاب به دلیل اهمیت بالای این طرح، دستور تامین اعتبار آن را از صندوق توسعه ملی صادر کردند و ماموریت ساخت آن به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- به گفته وی، ساماندهی آب های منطقه غرب کشور دستاورد‌های مهمی در طرح توسعه پایدار کشور هم از جنبه های اقتصادی و هم زیست محیطی محسوب می شود که اثر مستقیم بر زندگی مردم ۱۲ استان خواهد داشت و با احیای این ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، حدود ۵۰ هزار شغل مستقیم و صدها هزار شغل با واسطه برای مردم این استان‌ها ایجاد خواهد شد.

محمد با اعلام اینکه جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون نفر از این طرح منتفع خواهند شد، اضافه کرد: بازگشت مردمی که به دلیل خشکسالی ناچار به مهاجرت شده بودند یکی از این دستاوردهاست و در عین حال، جلوگیری از هدررفت منابع آبی، تامین آب شرب و بهره وری کشاورزی با آبیاری مکانیزه از مزایای این طرح است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین اضافه کرد: یکی از دیگر مزایای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق وسیع غرب کشور است. بازگشت امید به مردم خوب مان در این مناطق اتفاقی بزرگ است که به لطف الهی در شرایط سخت تحریمی، دست در دست هم و به همت جوانان متخصص ایرانی به بهره برداری رسیده، لذا این پروژه یکی دیگر از نشانه های شکست دشمن در به بن بست کشاندن ایران عزیز است.

وی  همچنین با اشاره به همکاری های دولت گفت: افتتاح این طرح از نگاه ما آغاز مسیر پروژه گرمسیری است. البته این پروژه سه فاز دیگر هم دارد که در صورت حمایت دولت و تامین اعتبار، قابلیت بهره برداری از آن در فاصله زمانی کوتاهی وجود دارد. در فاز اول کمتر از ۲۰ درصد از اراضی مورد نظر طرح را به بهره برداری رسیده اما با توجه به تکمیل گام های زیربنایی چون حفر تونل ها، انجام پروژه های حفر، خاکبرداری و خاکریزی پروژه اگر این مسیر به سرعت ادامه پیدا کند، در فاز بعدی با تکمیل زنجیره انتقال آب می توان ظرف ماه های آینده تمام این ۱۱۰ هزار هکتار زمین را برای کشاورزان این ۱۲ استان آماده بهره برداری کرد.

محمد ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت پروژه، مسوولان اجرایی هرچه زودتر با انجام همکاری های لازم این امر را محقق کنند تا شیرینی اجرای این طرح کام مردم تمام این ۱۲ استان را شیرین کند.

مهندس محمد رستمی مدیر اجرایی پروژه طرح نیز در خصوص اهمیت این پروژه می گوید: از سال ۱۳۸۹ کلید شروع عملیاتی کار به طور رسمی زده شده و از سال ۱۳۹۳ با عنایت مقام معظم رهبری و اختصاص بودجه مناسب، این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تنها توجه به تعدادی از آمار مربوط به پروژه، بزرگی این طرح ویژه ملی را نمایان می کند، افزود: این پروژه در اوج تحریم های ظالمانه علیه کشور با بیش از ۹۵ درصد استفاده از تولیدات ملی در تامین مصالح و تجهیزات به بهره برداری رسیده است و برای این پروژه بیش از ۴۹۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و ۳۶ هزار متر تونل حفر شده است .

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این فاز، بیش از 10 میلیون متر مکعب حجم خاکب داری و بیش از 1 میلیون متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته است. در حالی که مثلا یک سد عظیم در نهایت حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن بتن ریزی دارد اما اینجا به اندازه ساخت ۵ ابر پروژه ساخت سد، بتن ریزی انجام گرفته است.

رستمی با اعلام اینکه بیش از ۶ هزار نفر از همکاران قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل پروژه تا این مرحله فعالیتی شبانه روزی داشته اند و کل پروژه تا پایان فاز ۴، بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته که در صورت تامین اعتبار لازم تا قبل از سال ۱۴۰۰ می تواند ۱۱۰ هزار هکتار مزارع کشاورزی را آماده بهره برداری کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صندوق توسعه ملی صندوق توسعه ملی غرب کشور آبرسانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود