Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@21:53:47 GMT

آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۷۲۸

آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان

‍‍‍‍‍‍

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و اگر امکان رعایت پروتکل‌ بهداشتی نباشد طبق مساحت کلاس دانش‌آموزان روزهای زوج و فرد می‌آیند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز می‌شود و کار آموزش دانش‌آموزان از این تاریخ جریان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کیفیت ارائه آموزش‌ها به شرایطی که پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌کنند، بستگی دارد البته اولویت نخست ما حضور دانش‌آموزان است و در مناطقی که می‌توان پروتکل‌های مورد نظر وزارت بهداشت را رعایت کرد کلاس‌های درس حضوری است.

حاجی میرزایی گفت: مدارس بسیاری داریم که تعداد دانش‌آموزان آنها اندک است بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است، در مناطقی که امکان رعایت پروتکل‌ها با تعداد دانش‌آموزان یک مدرسه وجود ندارد متناسب با مساحت کلاس و مدرسه دانش‌آموزان را تقسیم‌بندی کرده و تعدادی روزهای زوج و تعدادی روزهای فرد به مدرسه می‌آیند و سایر آموزش‌ها مجازی است.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: برای آموزش از راه دور دو امکان مدنظر است، نخست شبکه شاد که 65 تا 70 درصد دانش‌آموزان به آن دسترسی دارند و دوم آموزش‌های تلویزیونی.

حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی از 15 شهریور تمام دروس را ارائه خواهد کرد، در شرایطی که برخی دانش‌آموزان به شاد، اینترنت و تلویزیون دسترسی نداشته و امکان حضور در کلاس درس را ندارند از طریق تولید بسته‌های آموزشی آموزش آنها را انجام خواهیم داد.

اجازه انتفاع اقتصادی در "شاد" نمی‌دهیم/ احتمال تأمین تبلت برای 3.5 میلیون دانش‌آموزان جامانده از شاددانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از 30 ویژگی

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند ۲ شرط تأیید واکسن کرونای روسی در کشور چیست؟ ۳ جاسازی ماهرانه مخدر "شیشه" در کفش و تابلو + تصاویر ۴ مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند ۵ سوءقصد به یک بازپرس ویژه قتل تهران ۶ ترکیب "مرگ موش" با "ماری‌جوانا" توسط قاچاقچیان/ "کمیکال" مخدری با قدرت تخریبی ۱۰۰ برابری! ۷ "بحران‌ اطلاع‌رسانی" در داستان هزار و یک شب "تعویق تا برگزاری کنکور" ۸ جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مهمترین اخبار اجتماعی آشنایی با ۱۱ عادت بد که باعث "افزایش رطوبت عارضی بدن" و بیماری می‌شود محاکمه "محمد امامی" از ۲۷ مرداد آغاز می شود فقط یک دهه از فرصت ازدواج و فرزندآوری "دهه‌شصتی‌ها" باقی است! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مهمترین اخبار تسنیم روحانی به مکرون: پیشنهاد جدید آمریکا مخالف قطعنامه شورای امنیت است/ آمریکا هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان ظریف: آمریکا از روی استیصال موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند سعید محمد تشریح کرد| جزئیات احداث بزرگترین پروژه آبرسانی غرب کشور توسط قرارگاه خاتم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با حضور در برنامه جهان آرا که همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و روز گرامیداشت مقام عالی معلم از شبکه افق پخش شد، ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان سراسر کشور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در آموزش و پرورش کاشتند سال ها بعد معاونت پرورشی و فرهنگی به طور رسمی در ساختار آموزش و‌ پرورش شکل گرفت این ساختار تا سال ۱۳۸۰ مستقر بود تااینکه معاونت پرورشی و فرهنگی منحل و ساختار سازمان دانش آموزی جایگزین شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی نگاشته می شود و این معاونت برمی گردد در این سال ها و ۱۸ سال بعد از احیای معاونت پرورشی و فرهنگی مقام معظم رهبری نکات مهمی را در حوزه پرورشی اشاره و عدم رضایت خودشان را از وضعیت پرورشی در آموزش و پرورش اعلام کردند.

پورثانی ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری نکات دقیقی را در دیدار با معلمان فرمودند چراکه معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت جدید یکی از اساسی ترین و مهم ترین معاونت های آموزش و پرورش است و در بین همکاران معاونت تربیتی شناخته می شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزان سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را به عنوان وزارت تربیت رسمی پیشنهاد کرده بودند در سند تحول بنیادین کلمه آموزش و پرورش پیدا نمی شود و تمام کلمات به تربیت ختم می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با توجه به مبانی دینی و تربیتی نگاشته شده است اما با تحقق آن فاصله داریم در صورتی که همکاران در مدارس تلاش می کنند که تربیت محقق شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل سند ۲۰۳۰ بررسی شد تا در آموزش و پرورش نهادینه شود اما در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد که راه و حرکت ما در مسیر باشد؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه سند مطرح شده که مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری نیز بوده است با تصویب سند پرورشی و نقشه راه معتقدیم مسیر تربیت مشخص می شود.

وی درباره آسیب به موضوع تربیت با تعدد مدارس گفت: عدالت آموزشی با تنوع مدارس سازگار نیست؛ ماده واحده ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا کاهش تنوع مدارس در نظام آموزش و پرورش شکل بگیرد با تصویب این امر، مسیر بهتری در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی موثر تربیتی گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است می توان درس خواند محتوا اگر صد در صدی نبود می توان درس خواند اما اگر معلم تراز نباشد نمی توان درس خواند. 

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طی سال های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار می شود چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.

وی تاکید کرد که کیفیت استخدام نیز مهم است در سال هایی قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش می کردیم که از مبادی تربیت معلم نبوده اند لذا در سال گذشته کانون های ارزیابی در کشور مستقر شدند این کانون ها ابزارهایی دارند تا معلمان را ارزیابی کنند تا اگر نیرویی توانمند بود وارد آموزش و پرورش شود.

وی اشاره کرد: ارتقای وضعیت معلمان نکته بعدی است نظام رتبه بندی معلمان برای این موضوع پیاده شد که تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.

وی با تاکید براینکه جوش درونی مربی تربیتی مهم است گفت: در بحث ارزشیابی همکاران باید نسبت به فعالیت همکار امتیاز ویژه دهیم تکلیف برنامه هفتم دادن کارنامه رشدی تربیتی در کنار کارنامه تحصیلی به دانش آموزان است.

پورثانی اضافه کرد در نظام ارزیابی شاخص هایی تعیین کرده ایم و به مربیان امتیاز می دهیم همچنین منزلت و ارزش به کار معلمی که کار تربیتی می کند مدنظر است.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش در حال اجراست اما ورود شاخص های تربیتی تغییر کرده است امروزه یک معلم برای ارتقای رتبه باید شاخص هایی را بگذراند.

پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی