Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:22:59 GMT

نگرانی سازمان ملل درخصوص وضعیت بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۸۹۱۴

نگرانی سازمان ملل درخصوص وضعیت بلاروس

به گزارش افکارنیوز،

«میشل باچله» رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درخصوص نحوه برخورد با معترضان در بلاروس ابراز نگرانی کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه اینترنتی «گلوبال نیوز»، باچله گفت، بنا بر گزارش‌ها، پلیس بلاروس برای مقابله با معترضان از گلوله پلاستیکی، خودرو آب‌پاش و نارنجک صوتی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان ملل گفت: «گزارش‌ها حاکی از این است که حدود ۶۰۰۰ نفر ظرف سه روز گذشته مورد بازداشت قرار گرفته‌اند که عابران و افراد زیر سن قانونی را نیز شامل می‌شود و چنین دستگیری‌های گسترده‌ای با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد».

وی با اشاره به گزارش‌های ضد و نقیض از رفتار نامناسب با بازداشت‌شدگان خواستار تحقیق در این خصوص شد.

«آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد نیز امروز (چهارشنبه) گفت، به نشستی با حضور وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا دعوت شده تا در مورد اعمال تحریم‌های احتمالی علیه بلاروس به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به تحولات اخیر در بلاروس، این کشور اروپایی را به اعمال تحریم‌هایی تهدید کرد.

معترضان در شهر‌های مختلف بلاروس سه شب متوالی دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشته است.

دلیل شکل گیری این اعتراضات، پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بود.

طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در این انتخابات پیروز شود و این در حالی بود که سهم «اسوتلانا تیخانوفکسایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو تنها ۹.۹ درصد آرا بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد انتخابات بلاروس سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت:  اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدیدهای خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است