Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@22:38:11 GMT

آموزش تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۰۴۷

آموزش تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی در مصاحبه‌ای گفت: مدارس می‌توانند تنها برای آموزش مکمل و یا فوق برنامه با هماهنگی آموزش و پرورش و از نرم افزار‌های مکمل آ موزشی استفاده کنند.

وی از ایجاد ۱۱ قابلیت جدید در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) خبر داد و افزود: امکان آزمون سازی، حضور و غیاب دانش آموزان، تکلیف دادن به دانش آموزان و امکان ارتباط تصویری معلم با دانش آموزان در این شبکه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای افزایش پهنای باند اینترنت نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفتگو‌هایی داشته ایم تا دانش آموزان همه مدارس بتوانند از شبکه ملی اطلاعات دانش آموزی برخوردار شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان و یا کم شدن هزینه اینترنت شبکه شاد نیز گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه هستیم و در مناطقی که ناچار به آموزش مجازی هستیم باید هزینه اینترنت آن را هم برای دانش آموزان تأمین کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برخی مؤسسات و نهاد‌های حمایتی نیز برای تهیه تبلت‌های دانش آموزی اعلام آمادگی کرده اند، اما این که چه تعداد از این تبلت‌ها تهیه و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرارمی گیرد نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.

وی با تأکید بر این که حضور دانش آموزان در مدارس مناطق سفید و زرد در حدود اختیارات شورای مدرسه است گفت: کیفیت ارائه آموزش بستگی به شرایطی که شیوه نامه‌های بهداشتی تعیین می‌کند دارد و مناطقی که دانش آموز کم است کلاس‌ها به صورت حضوری و برای سایر مدارس به صورت یک روز در میان و یا مجازی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش مجازی ۶۵ درصد دانش آموزان از طریق شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) انجام خواهد شد.

وی از آغاز آموزش تلویزیونی برای دانش آموزان از ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: این روش به عنوان یکی از روش‌های آموزش غیر حضوری برای دانش آموزانی که امکان حضور در مدرسه را نداشته باشند و یا به امکانات آموزش اینترنتی دسترسی ندارند اجرا خواهد شد

حاجی میرزایی گفت: دانش آموزانی که نه به تلویزیون و نه به شبکه‌های مجازی دسترسی ندارند از طریق بسته‌های آموزشی و اعزام راهبران آموزشی امکان فعالیت آموزشی آنان ادامه خواهد یافت.

وی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در سال تحصیلی آینده از تحصیل محروم نخواهد ماند و همه تلاش ما این است که همه دانش آموزان به دور از تحمیل هزینه‌های مالی از آموزش با کیفیت برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری میزان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش آموزش تلویزیونی دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد

روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، سومین دوره مسابقات کیدکد با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه برنامه‌نویسی و رباتیک در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حمایت روبیکا و حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز از سنین ۷ تا ۱۷ سال از سرتاسر ایران برگزار شد. هدف این رویداد ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی وکشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک بود. این رقابت‌ها به‌صورت زنده از سوپراپلیکیشن روبیکا پخش شد.

در سومین دوره کیدکد شرکت‌کننده‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه‌نویسی بر روی سخت افزار(IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO به رقابت پرداختند.

در پایان دانش‌آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. نتایج نهایی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد. در مراسم اختتامیه که با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، از برندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی روبیکا در مورد هدف حمایت از رویداد «کیدکد» گفت: «پلتفرم روبیکا در سال جاری سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از کسب و کارهای نوین و دیجیتال پیش رو گرفته است و با شعار «زندگی دیجیتال با روبیکا» تلاش می‌کند تا سرویس های متنوعی را به این سوپراپلیکیشن اضافه کند. بدون شک، حمایت از نسل آینده‌ساز کارآفرین و متخصص، از مسئولیت‌ها و وظایف روبیکا است و ما در این راستا تمام همت و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.»

دیگر خبرها

  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران