Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@08:04:22 GMT

تروریست ها بندر مهم گازی موزامبیک را تصرف کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۹۳۰۷

تروریست ها بندر مهم گازی موزامبیک را تصرف کردند

به گزارش ایرنا، یک مقام نظامی کشور موزامبیک که خواست به نامش اشاره نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: تروریست‌ها روز چهارشنبه بندر «موکیمبوا دِپاریا» را گرفتند.

مقام نظامی موزامبیک در ادامه اعلام کرد که این تروریست‌ها همزمان با حمله به این بندر با شلیک آر پی جی۷ به یک قایق نیز حمله کردند.

شهر موکیمبوآ دِپرایا" در استان "کابو دلگادو" در ۸۰ کیلومتری جنوب شبه جزیره "افونگی" که محل استقرار تاسیسات گاز مایع موزامبیک و یکی از بزرگ‌ترین مناطقی است که گروه نفتی توتال فرانسه در آن حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اواخر ماه ژوئن (خرداد/ تیرماه) نیز تروریست‌های مسلح هشت تن از کارکنان شرکت ساخت و ساز یک شرکت خصوصی که برای شرکت توتال فرانسه و بر روی یک پروژه میلیاردی کار می‌کرد، کشتند.

پیش از آن نیز عناصر تروریستی مسلح موقتا بخشی از شهر "موسیمبوا دبرایا" را تصرف کرده و همین امر موجب آوارگی گروهی ساکنان این شهر شد.

براساس گزارش فرانس پرس، شمال موزامبیک از سال ۲۰۱۷ به این سو از سوی تروریست‌های مسلح مورد حمله قرار گرفته و تاکنون بیش از  یکهزار نفر کشته شده‌اند.

سازمان ملل متحد ماه می (اردیبهشت/ خرداد) شمار آوارگان ناشی از حملات گروه‌های مسلح تروریست در این منطقه از موزامبیک را ۲۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

با وجود نآرامی در شمال موزامبیک، اما شرکت توتال فرانسه اعلام کرده است که به اجرای طرح گازی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار ادامه خواهد داد.

موزامبیک در جنوب قاره آفریقا قرار دارد  و پایتخت آن شهر «ماپوتو» است و حدود ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک قاره آفریقا سازمان ملل متحد تروریست موزامبیک تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

سرلشگر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اهدای لوحی به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از اقدام‌های جهادی و تلاش‌های ارزشمند وی در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در حاشیه نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، به نمایندگی از سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اهدای لوح از تلاش‌های مجدانه و جهادی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در برابر تهدیدهای دشمن به‌ویژه اقدام‌های انجام‌شده در مصون‌سازی زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد ضروری و ارائه خدمات در حوزه  گاز به هموطنان قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • قرارداد گازی ایران و عراق به مدت ۵ سال تمدید شد
  • مرگ ۷ کارگر در پی حمله افراد مسلح به بندر «گوادر» پاکستان
  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری
  • مشعل بازی های المپیک وارد فرانسه شد
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین