Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پاری سن ژرمن در لحظات پایانی، ورق را برگرداند و ضمن بردن بازی باخته، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.
به گزارش آریا، پاری سن ژرمن و آتالانتا در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با دو گل لحظات پایانی پاریسی ها 2-1 به سود پاری سن ژرمن به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاری سن ژرمن با این برد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. شاگردان توماس توخل که تا آخرین دقایق دیدار امشب از حریف عقب بودند، با زدن دو گل در وقت‌های اضافه توانستند به عنوان اولین تیم، به مرحله نیمه نهایی رقابت های این فصل چمپیونزلیگ صعود کنند.
دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 3 این آتالانتا بود که صاحب اولین موقعیت بازی شد اما شوت الخاندرو گومز دقیقا به جایی رفت که کیلور ناواس حضور داشت. یک دقیقه بعد، پاری سن ژرمن در آستانه زدن گل اول بازی قرار گرفت اما نیمار که فرار از عمق خط دفاعی آتالانتا، با دروازه بان حریف تک به  تک شده بود، ضربه اش را به شکلی عجیب به بیرون زد.
حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 11، روی ارسال گومز، این هاته‌بور بود که با یک ضربه سر قدرتمندانه، دروازه پی اس جی را با خطر مواجه کرد اما باز هم ناواس مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در ادامه این پاریسی ها بودند که تا اندازه ای ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 18، نیمار صاحب یک موقعیت خوب شد اما ارسال زمینی او از مقابل دروازه آتالانتا عبور کرد و هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.
در حالی که پاریسی ها تلاش می کردند تا راهی برای باز کردن دروازه حریف ایتالیایی پیدا کنند، این آتالانتا بود که در دقیقه 26 به گل رسید. روی تعلل  مدافعان پی اس جی بود که زاپاتا به هر شکل ممکن توپ را به پاشالیچ رساند و او هم با یک ضربه دقیق و غیرقابل مهار، توپ را به سقف دروازه حریف کوبید.
پاریسی ها خیلی زود می توانستند به گل تساوی برسند اما نیمار بعد از اینکه چند مدافع حریف را پشت سر گذاشت، ضربه ای زد که از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه باز هم این شاگردان توخل بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 41، باز هم نیمار صاحب موقعیت شد اما ضربه او از زاویه ای نه چندان مناسب، راهی به چهارچوب دروازه آتالانتا پیدا نکرد. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و نیمه اول با برتری آتالانتا به پایان رسید.
دو تیم نیمه دوم را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی این نیمه درگیرانه دنبال شد؛ به طوری که چهار بازیکن از دو تیم در همان 12 دقیقه ابتدایی، کارت زرد دریافت کردند. در دقیقه 59 چیزی نمانده بود که آتالانتا به گل دوم برسد اما ضربه والی برات دیمسیتی از کنار دروازه پی اس وی به بیرون رفت. هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، فشار حملات پی اس جی بیشتر می شد و حضور کیلیان امباپه و یولیان دراکسلر در زمین هم بر شدت حملات این تیم افزوده بود.
در دقیقه 74، امباپه روی یک حرکت انفرادی، برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کرد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که اسپورتیه‌لو حضور داشت. در دقیقه 80 بار دیگر امباپه صاحب موقعیت شد ولی این بار هم پالومینو و اسپورتیه‌لو به همراه هم توانستند مانع از گلزنی او شوند. حضور اریک چوپو موتینگ در زمین در دقیقه 81 به جای ایکاردی، فشار حملات پی اس جی را بیشتر از قبل کرد.
اما فرصت های این تیم یکی بعد از دیگری از دست می رفت و به نظر می رسید آتالانتا راهی مرحله بعد خواهد شد ولی سرانجام در دقیقه 90، پی اس جی به گل تساوی رسید. روی حرکت چوپو موتینگ و ارسال او به تیر دوم، نیمار با یک ضربه حساب شده، توپ را به مارکینیوش رساند و او هم با بغل پا کار را تمام کرد. در حالی که همه منتظر ادامه بازی در وقت های اضافی بود، پاریسی ها در سومین دقیقه از وقت های تلف شده به گل برتری رسیدند.
این بار روی یک حرکت از سمت چپ بود که امباپه با یک پاس عرضی، چوپو موتینگ را صاحب موقعیت کرد و او هم در بین مدافعان حریف، تیر خلاص را وارد کرد. شاگردان گاسپرینی تلاش کردند تا در ثانیه های باقی مانده بار دیگر کار را به تساوی بکشند اما این اتفاق رخ نداد و بازی با برتری 2-1 پی اس جی و صعود آنها به نیمه نهایی به پایان رسید.
شرح گل ها:
پاری سن ژرمن 0-1 آتالانتا؛ ماریو پاشالیچ 26`: پس از تاثیر دوان زاپاتا روی توپ و برخورد آن به پای مدافع پاری سن ژرمن، توپ در محوطه جریمه به ماریو پاشالیچ رسید و این مهره تهاجمی کروات با ضربه ای زیبا و کات دار، توپ را به درون دروازه پاری سن ژرمن فرستاد.
پاری سن ژرمن 1-1 آتالانتا؛ مارکینیوش 90`: در شلوغی محوطه جریمه، توپ کیلیان ام باپه به مارکینیوش رسید و ضربه او در محوطه شش قدم پس از برخورد به پای ماتیا کالدارا وارد دروازه آتالانتا شد.
پاری سن ژرمن 2-1 آتالانتا؛ اریک ماکسیم چوپوموتینگ 3+90`: نیمار حرکتی در عمق انجام داد و توپ به او رسید، نیمار سپس با فراهم کردن پاسی در عرض، چوپو موتینگ را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم کامرونی گل صعود تیمش را به ثمر رساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاری سن ژرمن آتالانتا شاگردان توخل پاری سن ژرمن چوپو موتینگ نیمه نهایی پاریسی ها پی اس جی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار ۳ امتیازی آلومینیوم از تهران/شاگردان حسینی موقتا در رده هشتم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پیکان و آلومینیوم در هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود آلومینیوم به پایان رسید.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، محمد ستاری، محمد آژیر، محمدجواد آزاده، امیرحسین صدقی، علی اصغر صادقی، سامان نریمان جهان، حامد پاکدل، محمدحسین فلاح، فرشید اسماعیلی و علی قربانی

ترکیب آلومینیوم: احمد گوهری، احسان قهاری، امیر نوری، مهدی لیموچی، علیرضا نقی زاده، سید مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمدامین کاظمیان و شروین بزرگ

پیش از آغاز بازی باشگاه پیکان، با اهدای گل و تابلو فرش، از مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم اراک تقدیر شد. رضا گنجی جویباری نایب رئیس هیأت مدیره باشگاه پیکان در این مراسم حضور داشت. حسینی پیش از این سرمربی پیکان بود.

بازی در ابتدا آرام دنبال شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود. در دقیقه ۱۹ نخستین موقعیت جدی بازی برای تیم پیکان شکل گرفت و سانتر فرشید اسماعیلی با ضربه سر آزاده همراه شد و باز هم به شکلی خطرناک و با فاصله‌ای کم از دروازه آلومینیوم، به بیرون رفت.

بازیکنان آلومینیوم در نیمه اول حمله‌ای را روی دروازه پیکان تدارک ندادند و در اواخر نیمه اول، حامد پاکدل فرصتی را به دست آورد که می‌توانست با احمد گوهری تک به تک شود اما قدر این فرصت را ندانست تا بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام برسد.

نیمه دوم هم همانند نیمه اول موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها به وجود نیامد و در دقیقه ۷۴ علی قربانی در محوطه جریمه آلومینیوم سرنگون شد که کادر فنی پیکان معتقد به پنالتی بودند اما داور نظری دیگری داشت و دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۸۲ کرنر برای آلومینیوم شکل گرفت و روی پاس امین جهان کهن، عارف حاجی عیدی با ضربه سری دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و حساب کار یک بر صفر به سود آلومینیوم شد.

با کسب این پیروزی آلومینیوم، ۳۴ امتیازی شد و موقتاً به رده هشتم جدول صعود کرد و تیم پیکان هم با ۲۵ امتیاز در مکان دوازدهم جدول باقی ماند.

کد خبر 6098520

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند (نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - 2023/24)
  • امباپه در آخرین فصل پاریسی خود، طعم ناکامی در اروپا را چشید
  • «زنبورها» فینالیست غیرمنتظره این فصل لیگ قهرمانان اروپا
  • دورتموند به فینال اروپا صعود کرد/ تیر دروازه دشمن پاریسی‌ها بود
  • پاری سن ژرمن ۰ - ۱ دورتموند / نخستین فینالیست لیگ قهرمانان در شب بدشانسی پاریسی‌ها معلوم شد
  • پاری سن ژرمن ۰ - ۱ دورتموند / گزارش لحظه به لحظه
  • پاری سن ژرمن ۰ - ۰ دورتموند / گزارش لحظه به لحظه
  • شکار ۳ امتیازی آلومینیوم از تهران/شاگردان حسینی موقتا در رده هشتم
  • یوونتوس ۱-۱ رم / کار شاگردان دروسی سخت شد +فیلم
  • غرش دوباره هیولای ژابی آلونسو: حریف بعدی رنده شد!