Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@06:08:05 GMT

تاکسی‌نت‌ها و مسافربرهای شخصی گازسوز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۱۷۹

ساعت 24-سرپرست مدیریت طرح‌های سی.ان.جی با اشاره به اینکه ‌اولویت بعدی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها، مسافربرهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی است،‌ گفت: در حال حاضر خودروهای عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند، اما برای تبدیل خودروهای مسافربر شخصی، یارانه بالایی در نظر گرفته شده و مالک خودرو درصد پایینی را می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«‌محمد حسین باقری» امروز (پنجشنبه) با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰۴ خودرو در سامانه سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور برای گازسوزکردن، ‌ثبت نام کرده‌اند،‌ ادامه داد:‌ از این تعداد ۳۲ هزار خودرو عمومی و مشمول طرح گازسوز کردن رایگان  بوده‌اند.

وی افزود:‌ از این تعداد تا کنون ۱۰ هزار و ۱۵۰ خودرو عمومی نیز به صورت رایگان گاز سوز شده‌اند و ۱۶ هزار و ۵۰۰ خودرو نیز نوبت کارگاه گرفتند و ۵ هزار خودرو در حال نوبت‌دهی هستند.

 باقری با اشاره به اینکه اولویت بعدی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها، مسافربرهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی است،‌ تاکید کرد:‌ البته هنوز از این خودروها برای دوگانه‌سوز کردن، ثبت‌نام نمی‌کنیم. مسوولین شرکت روی تبدیل خودروهای عمومی متمرکز هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و بررسی‌ها اگر استقبال خودروهای عمومی پایین بماند، ثبت‌نام از مسافربرهای شخصی نیز آغاز خواهد شد.

به گفته باقری،‌ در حال حاضر خودروهای عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند اما برای تبدیل خودروهای مسافربر شخصی، یارانه بالایی در نظر گرفته شده و مالک خودرو درصد پایینی را می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه تبدیل خودروهای عمومی به گاز سوز از طریق سیستم بانکی با کارمزد مشخص تامین شده،‌ افزود: تامین مالی این طرح از ماده ۱۲ تولید رقابت‌پذیر است. با توجه به ماده ۱۲، اگر خودرویی تبدیل کنیم بنزین صرفه‌جویی شده در اختیار دولت برای صادرات قرار می‌گیرد و از درآمد آن،‌ هزینه تبدیل خودرهای عمومی تامین می‌شود.

 ‌طرح تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی از سال گذشته در وزارت نفت آغاز شد. این طرح قرار است در ۱۴ ماه عملیاتی شود.

با اجرای این طرح علاوه بر جایگزینی سوخت پاک گاز به جای سوخت مایع و حفظ محیط زیست،‌ در مصرف بنزین نیز صرجویی شده و امکان افزایش صادرات آن فراهم می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مسافربرهای شخصی خودروهای عمومی تبدیل خودروهای دوگانه سوز سوز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد