Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: شوراها و اعضای آن باید دژ محکمی در برابر نفوذ رانت خواری، فساد و هر امری باشد که حقوق مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدابراهیم رئیسی با حضور در اجلاس سراسری شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از قدیم فلاسفه و بزرگان به دنبال شهر سالم، آرمانشهر و مدینه فاضله بوده‌اند، گفت: آرمانشهر شهری است که مبتنی بر معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت بنا شده و عدالت در آن بر تمام امور شهر و آبادی سایه افکنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اصل ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون اساسی به تشکیل شوراها و وظایف آنها پرداخته است، گفت: شوراها باید برای پیشرفت امور اداری، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی شهرها تلاش کرده و آن را اساس کار خود قرار دهند. شوراها و اعضای آن باید دژ محکمی در برابر نفوذ رانت خواری، فساد و هر امری باشند که حقوق مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. باید عامه مردم از دژ محکمی در برابر ضایع کردن حقوق عامه از منابع طبیعی و ذخایر کشور و تغییر کاربری‌ها برخوردار باشند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: شوراها را همکار خود در قوه قضائیه برای مبارزه با کژی‌ها، انحرافات و تضعیف حقوق عامه می‌دانیم. حق یک روستا است که آب و هوای سالم، خاک و محیط زیست پاک داشته باشد و کسی حق ندارد برای زیاده‌خواهی و به بهانه توسعه، حقوق اصلی مردم را ضایع کند. توسعه فرع بوده و اصل اساسی حفاظت از محیط زیست.

رئیسی با اشاره به امکان ارائه طرح از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس گفت: باید از این ظرفیت قانونی در جهت تکالیف برعهده گذاشته شده استفاده کرد. مساله تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی مسئله بسیار مهمی است؛ ما مخالف ساخت و ساز در مناطق خوش آب و هوا نیستیم، اما این ساخت و سازها نباید در حریم باغات و زمین‌های کشاورزی تعریف شود.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 438600

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی قوه قضائیه شورای عالی استانها شوراهای شهر اجلاس شوراهای شهر اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دژ محکمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت‌حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره و اظهار کرد: بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند و از بنگاه داری خود داری کنند، چرا که ثروت اندوزی بانک‌ها برای مردم سودی ندارد، لذا پولی که از مردم سپرده گذاری می‌شود باید به سمت تولید هدایت شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین مراکز ایجاد اشتغال و حرفه آموزی است که تقریباً آموزش‌های آن رایگان است که می‌توان با مهارت‌هایی را که افراد طی می‌کنند وارد بازار کار شد.

وی گفت: بخش مهمی از بیکاری و اشتغال زایی متوجه مسؤولان است اما بخش عمده آن متوجه مردم است، چرا که کار فراوان است و باید فرهنگ آن نهادینه شود، لذا اینکه در خانه بنشینیم و منتظر باشیم کار به سراغ ما بیاید به خود و خانواده خود ظلم کرده‌ایم.

معلمی بیان کرد: شوراها یکی از مهم‌ترین مظاهر مردم سالاری است و نباید کار سیاسی و جناحی انجام شود و اعضا درگیر اختلافات درون گروهی شوند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

امام جمعه تربت‌حیدریه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شوراها شناسایی موانع تولید است و برای رفع این مهم تمام تلاش خود را انجام دهند و این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

کد خبر 6089090

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • معاون رئیسی: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده