Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داد بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ نه تنها دستاورد‌های جهانی را در مبارزه با فقر و برقراری صلح تهدید می‌کند بلکه خطر تشدید درگیری‌های کنونی و ایجاد درگیری‌های جدید را نیز در پی دارد.

دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره چالش‌های برقراری صلح در زمان شیوع این بیماری همه گیر گفت که درخواستش در ۲۳ مارس برای برقراری فوری آتش بس در سراسر دنیا به منظور مهار کردن ویروس کرونا موجب شد برخی از طرف‌های درگیر برای کاهش تنش‌ها و متوقف کردن نبرد‌ها وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش گفت البته متاسفانه در بسیاری موارد شیوع این بیماری همه گیر طرف‌های درگیر را وادار نکرده است خصومت‌ها را کنار بگذارند یا درباره برقراری یک آتش بس دائمی توافق کنند.

گوترش در پایان گفت: شیوع این بیماری همه گیر درباره موثر بودن سیستم‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی، اعتماد به موسسات و سیستم‌های حکمرانی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. وی گفت همه این‌ها به این معنا است که تعهد ما به صلح پایدار بیش از هر زمان دیگری ضروری‌ است.

گوترش به سه خطر کلیدی اشاره کرد کاهش اعتماد عمومی، بی ثباتی نظام اقتصاد جهانی و تضعیف ساختار اجتماعی.

وی گفت این تصور که مقامات این بحران را به خوبی مدیریت نمی‌کنند یا این که شفاف نیستند یا به نفع متحدان سیاسی خود عمل می‌کنند می‌تواند به سرخوردگی عمومی نسبت به دولت و موسسات دولتی منجر شود.

گوترش گفت هرچند اعتراضات مسالمت‌آمیز بسیاری برگزار شده است، اما در تعدادی از کشور‌ها شیوع کووید-۱۹ به بهانه‌ای برای سرکوبگری‌های شدید تبدیل شده است.

گوترش از همه کشورها درخواست کرد در ایجاد صلح و جلوگیری از ایجاد درگیری‌های بی پایان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل آنتونیو گوترش ویروس کرونا بیماری همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوترش دوشنبه در دیدار با سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا در مورد مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت: این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.

وی همچنین درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح گفت: حمله زمینی به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود زیرا تبعات انسانی ویرانگری خواهد داشت و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده‌ای برای منطقه دارد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه در تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد دوحه و قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

دیگر خبرها

  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم