Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیامی به مناسبت ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار دکتر اسکندر مومنی در این پیام آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

بی تردید جامعه توسعه یافته محصول مشارکت آگاهانه، هدفمند و مطالبه گر نخبگان آن جامعه در عرصه‌های مختلف بویژه عرصه اجتماعی است و قطعا دولت‌ها حتی در جوامع پیشرفته به تنهایی قادر به انجام همه امور نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، سازمان‌های مردم‌نهاد ستون‌های قوی و مستحکم و در عین حال ظریف و زیبایی هستند که امکان ساخت جامعه توسعه یافته بر فراز آنها میسر می‌شود.

سازمان‌های مردم‌نهاد با افزایش کارایی، اثربخشی و انعطاف‌پذیری در اجرای برنامه‌ها در سطح جامعه و با قبول نقش‌های متفاوت نظیر مجری، همکار، مشاور و ناظر در کنار دولت می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری را در توسعه ایفا کنند.

در مسئله اعتیاد که به‌عنوان یک مسئله اجتماعی، روان‌شناختی، پزشکی، اقتصادی و فرهنگی با پیچیدگی‌های خاص خود، حاکمیت ملی، امنیت و استقلال اکثر کشورها از جمله کشور عزیزمان را متأثر ساخته است، نهادهای مدنی و تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف مبارزه با اعتیاد از جمله پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، حمایت‌های اجتماعی و صیانت از آسیب‌دیدگان اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردارند.

با توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانیم در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در جامعه موفق‌تر عمل کنیم بنابراین با شعار «یاریگر هم باشیم»، آغوش خویش را به سوی تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی، تشکل‌های مذهبی، خیرین، کارآفرینان و همه گروه‌ها و نهادهای مردمی و آحاد جامعه می‌گشاییم و خالصانه از تمامی گروه‌ها دعوت می‌کنیم تا با مشارکت بیش‌ازپیش در طرح «یاریگران زندگی»، یاریگر ما در تمامی عرصه‌های مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باشند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز، از فعالیت و تلاش‌های خالصانه مدیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد در توانمندسازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قدردانی می‌کنم و امیدوارم از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مشارکت اجتماعی تشکل های مردم نهاد سازمان های مردم نهاد تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه