Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:21:33 GMT

کتاب بسطام دیار عارفان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۲۶۳

کتاب بسطام دیار عارفان رونمایی شد

به گزارش ایرنا ، نویسنده کتاب با بیان اینکه تمدن کهن بسطام در برگهای تاریخ برای نسل آینده ثبت و به یادگار خواهد ماند، افزود : جوانان در حوزه فرهنگ مکتوب و تالیف کتاب باید بیشتر سهیم باشند.

متحدی افزود: درباره تاریخ و جغرافیای کهن به ویژه قبل از اسلام اثر مکتوب کمتر به چشم می خورد به همین خاطر برای دستیابی به اطلاعات آن زمان نیاز به تحقیق میدانی بیشتر احساس می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نقد کتاب باعث رفع نواقص احتمالی در چاپ های بعدی خواهد شد ، تاکید کرد، این کتاب را با تسهیلات بانکی به چاپ رسانده است.
نویسنده کتاب بسطام دیار عارفان  با بیان اینکه براساس اسناد ، بسطام سال‌های طولانی مرکز مناطق اطراف بوده ، اما در ۱۵۰ سال گذشته کمتر توسعه یافته ، با این همه نام شاهرود و بسطام در بیشتر کتاب های تاریخی در کنار هم ثبت شده است .

متحدی  با بیان اینکه در این کتاب به جغرافیای بسطام ،صحراها، آرامستان های قدیمی،نام قدیم مناطق و کلاته ها ، روستا ها ،مزرعه ها ،  آداب و رسوم ،ضرب المثل ها و افسانه ها و گویش بسطامی  پرداخته شده ، ادامه داد: می توان توضیح بیشتر در باره افسانه ها ، ضرب المثل ها و گویش بسطامی در جلد دوم کتاب پرداخت.

معاون فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: ماندگار ترین سند و مدرک کتاب است که تمام رویدادها و اتقافات یک منطقه را ثبت و ضبط می کند.

علی باقری افزود: کتاب بسطام دیار عارفان نشان می دهد که بسطام آنگونه که باید در کشور شناخته نشده و نیازمند معرفی بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از روش های ترویج بیشتر و ماندگاری فرهنگ مردم علاوه بر کتاب استفاده از فضای مجازی است، ادامه داد : گویش های گوناگون این منطقه می تواند توسط جوانان علاقمند در فضای مجازی پخش و باز نشر یابد تا  فراموش نشود.

معاون فرماندار شاهرود تاکید کرد : نویسنده این اثر مکتوب زحمات بسیاری برای تحقیقات میدانی و جمع آوری اطلاعات کشیده که ماندگار خواهد بود ، نواقص و کاستی های احتمالی آن قابل بررسی و رفع است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این آیین گفت: با کمک اعضای شورای شهر بسطام تاکنون چهار کتابی که نویسندگان بومی و بسطامی آن را نوشته اند، رونمایی شده است.

سید ابراهیم موسوی افزود: حمایت از نویسندگان بومی  باعث جلب و جذب بیشتر علاقمندان این حوزه به ویژه جوانان در خلق اثری ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

کتاب "بسطام دیار عارفان" در زمینه تاریخ ، جغرافیا فرهنگ ، آداب و رسوم که انتشارات آوای چلچله شاهرود پارسال  آن را در ۳۵۲ صفحه چاپ کرده است.

برچسب‌ها طرح های کتابخوانی شاهرود کتاب بسطام کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های کتابخوانی شاهرود کتاب بسطام کتابخوانی طرح های کتابخوانی شاهرود کتاب بسطام کتابخوانی کتاب بسطام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد

جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبر فرهنگی چاپ و رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» نوشته علی‌اکبرفرهنگی استاد ممتاز دانشگاه تهران که توسط انتشارات علمی فرهنگی روانه بازار نشر شده است، رونمایی شد.


پروفسور فرهنگی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی بخاطر حضور در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه گیلان، درباره کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران» گفت: این کتاب حاصل بیش از ۵۰ سال مطالعات من بوده است که در شش جلد فیش‌برداری شده بود و سه جلد آن تقدیم ناشر شده است. اکنون جلد اول و دوم کتاب چاپ شده است و جلد سوم آن درحال چاپ است و هم‌اکنون درحال نگارش جلد چهارم آن هستم که در آن تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان سالاری در ایران آمده است.


وی به توضیحاتی پیرامون این کتاب پرداخت و افزود: در جلد اول کتاب، یک‌سری از مباحث نظری دیوان‌سالاری را مطرح کرده‌ام که سرزمین ما بیش از سه‌هزار سال تاریخ مدون دارد و تاریخ دیوان‌سالاری قبل از اسلام، اوایل اسلام، دوره پیامبر (ص) و خلفای راشدی به تحریر در آورده شده است. در جلد دوم نیز دوره خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس نگاشته شده است.


این استاد ممتاز دانشگاه ادامه داد: ردپای ایرانیان بعد از دوره خلفای بنی‌امیه و بنی عباس که به‌مدت ۵۰۰ سال طول کشیده است، در اداره مملکت وسیع اسلامی از مرز‌های چین تا قلب اروپا مهم و برجسته است.


این مراسم به همت انتشارات علمی و فرهنگی و انجمن فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت سال ۵۰-۱۳۴۹ دانشگاه گیلان (مدرسه عالی مدیریت گیلان) برگزار شد.
گفتنی است؛ پروفسور علی‌اکبر فرهنگی (متولد ۱۳۲۱-طالقان) در طول عمر خود به مطالعه و تحصیل در رشته‌های گوناگون از ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات همت گمارده است.

دیگر خبرها

  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود