Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:33:07 GMT

برگزاری مراسم عزاداری نیازمند وحدت رویه است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۶۵۸

برگزاری مراسم عزاداری نیازمند وحدت رویه است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه صبح پنجشنبه در جلسه نحوه برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم با اشاره به اینکه هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مختلف در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم مدیریت شده است، عنوان کرد: نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد و هدف ما برگزاری مراسم عزاداری همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده به واسطه انتشار ویروس کرونا تصریح کرد: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت چرا که برخی از ناهماهنگی‌ها ممکن است موجب رسیدن آسیب به سلامتی مردم شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل ابلاغی، در محرم امسال دسته گردانی کاملاً منتفی است، اظهار کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی، مسئولیت اجرای مراسم عزاداری با سازمان تبلیغات اسلامی است اما دستگاه‌ها با بسیج تمام توان خویش، آماده پشتیبانی، ارائه تیم‌های نظارت، تأمین امکانات خودرویی و… مدیریت برگزاری مراسم‌ها را در اولویت برنامه‌هایشان قرار داده‌اند.

امامی یگانه با بیان اینکه تمامی هیئت‌ها و محلات که متولی دسته جات می‌باشند باید مکانی که استفاده می‌کنند به تأیید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد تصریح کرد: در راستای برگزاری مراسم عزاداری همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مکان‌های بزرگ ورزشی، مدارس و فضاهای رو باز در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هدف این است که به معنی واقعی کلمه طرح «هر خانه یک حسینیه» را اجرا کنیم و مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها به پیگیری برنامه‌های عزاداری بپردازند تا از ایجاد تجمع جلوگیری شود، همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با صدا و سیما، مقرر گردیده که برنامه‌های مرتبط با عزاداری صدا و سیما در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامه‌های پخش شده نیز افزایش یابد.

فرماندار اردبیل در خاتمه با تاکید بر اینکه انسجام مسئولان در رابطه با این موضوع بسیار ضروری می‌باشد خاطر نشان کرد: از همراهی رؤسای محلات تشکر می‌کنیم که حقیقتاً تابع تصمیمات ستاد هستند و امیدواریم در مراسم عزاداری حسینیان نظارت‌های دقیق بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 4997672

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اردبیل محرم 99 ویروس کرونا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین دسته عزاداری مراسم عزاداری ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم محرم 99 آمار کرونا ماه محرم گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه بیرجند مراسم عزاداری برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم

به مناسبت فرارسیدن شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (ع) هیئت زنجیرزنی امام حسین (ع) محله اردی از مسجد جامع تا مسجد امیرالمؤمنین (ع) مهردشت به عزاداری‌ پرداختند.

مردم این دیار با زنجیرزنی در این هیئت عزاداری عشق و ارادت خود را به امام صادق (ع) نشان دادند.

شهر مهردشت در بخش بهمن شهرستان ابرکوه در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان یزد و ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان ابرکوه واقع شده و مرکز بخش بهمن است.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان