Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@14:30:09 GMT

برپایی ایستگاه‌های پذیرایی برای عزاداران حسینی در اردبیل ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۲۲۷

برپایی ایستگاه‌های پذیرایی برای عزاداران حسینی در اردبیل ممنوع است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - فرماندار اردبیل گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته‌گردانی در اردبیل کاملاً منتفی بوده و پذیرایی‌ها و برپایی ایستگاه‌ها برای عزاداران حسینی نیز ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی‌ یگانه ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری ماه محرم در اردبیل اظهار داشت: نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد و هدف ما برگزاری مراسمات همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ارتباط با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگی‌ها ممکن است سبب صدمه دیدن سلامتی جان مردم می‌شود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته‌گردانی کاملاً منتفی بوده و این امکان مقدور نخواهد بود، پذیرایی‌ها و برپایی ایستگاه ها نیز ممنوع است و تمامی هیئت‌ها و محله‌ها که متولی دسته‌جات هستند باید در نظر داشته باشند که مکانی که استفاده می‌کنند به تائید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد و مکان‌های بزرگ ورزشی، مدارس، فضاهای رو باز در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت.

امامی‌یگانه بیان کرد: هدف این است که واقعاً هر خانه یک حسینیه را اجرا کنیم ‌و مردم از طریق صدا و سیما  و رسانه‌ها به پیگیری برنامه‌های عزاداری بپردازند تا از ایجاد  تجمع جلوگیری شود و طبق هماهنگی‌ها با صدا و سیما، مقرر شده که برنامه‌های مرتبط با عزاداری صدا و سیما در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامه‌های پخش شده نیز افزایش یابد و در این باره از همراهی روسای محلات تشکر می‌کنیم که تابع تصمیمات ستاد عمل می‌کنند.

مردم نذری‌های خود را در قالب کمک‌های نقدی به نیازمندان ادا کنند

در ادامه بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز بیان کرد: در راستای حفظ سلامتی و جان مردم اعمال محدودیت‌های در راستای زمان و مکان برگزاری عزاداری در دستور کار است و بیشتر از هر مسئله دیگری برای جلوگیری از شیوع کرونا در این ایام است.

وی افزود: با توجه به این که اجتماع‌ها و تجمع‌ها به شیوع ویروس کووید - 19 دامن می‌زند به همین دلیل این مراسم‌ها امسال در فضای باز و با تعداد کم‌تر برگزار می‌شود که در راستای نظارت و کنترل شرایط باید برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یابد.

ندایی بیان کرد: در حقیقت برگزاری مراسم‌های عزاداری امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در نظر گرفته شده و در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، نهادها و مداحان استفاده می‌کنیم که اطلاع‌رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

حرکت دسته‌جات عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم در قم ممنوع استقم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شودزمان برگزاری عزاداری‌های محرم در قم کاهش می‌یابد

وی اظهار کرد: این مهم باید در روستاها و حواشی شهر نیز به صورت مستمر در ایام عزاداری کنترل و نظارت شود و در راستای تغییر شیوه نذورات برای امسال از هم‌استانی‌ها انتظار داریم کمک‌های نقدی را برای کمک به نیازمندان در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/132/ی

R41374/P/S6,49/CT11 بیشتر بخوانید... عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شود عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شود عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۴ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۵ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۶ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است ۷ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۸ هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟ مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد معاون بایدن: در حال تجربه یک بی‌عدالتی سیستماتیک و نژادی در آمریکا هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی برپایی ایستگاه ها برگزار می شود فضای باز هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد

دریافت 41 MB

تصویربردار: جواد قره خانی

کد خبر 6096439

دیگر خبرها

  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم