Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه برگزاری آیین‌های عزاداری مشروط به اخذ مجوز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر الزامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رضا چمن در نشستی جمعی از کارشناسان و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با امام‌ جمعه و فرماندار این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌های مختلف امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و صفر و برپایی آیین‌های که همه‌ ساله در این ایام برگزار می‌شود افزود: برگزاری هر گونه آیین عزاداری منوط به اخذ مجوز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود افزود: تمامی هیئت‌های عزاداری و برگزار کنندگان آیین‌های مذهبی باید از مصوبات ستاد مقابله با کرونا تبعیت کنند که از جمله آنها برپایی مراسم در فضایی باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شودمراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای بازِ سواحل استان مازندران برگزار شودعزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شودچمن با اشاره به اینکه مدت‌زمان اعلام‌شده برای برپایی مراسم عزاداری 2 ساعت است گفت: دسته روی، تعزیه‌خوانی و نخل گردانی ممنوع است.

وی در مورد توزیع نذورات در این ایام بیان کرد: نذورات باید در قالب بسته‌های غذایی خشک و خام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توزیع شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از دیگر ممنوعیت‌های لازم‌الاجرا در ایام محرم و صفر امسال را برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب و خیمه عنوان کرد.

چمن نظارت بر امنیت برگزاری آیین‌ها و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های عزاداری را از وظایف نیروی انتظامی دانست.

وی تأکید کرد: توزیع نذورات و تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و درمانی باید در قالب کمک مؤمنانه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مورد برپایی نماز جماعات در این شهرستان گفت: نماز جماعات تنها باید در فضای باز برگزار شود بنابر این خواندن نماز جماعات در فضای سرپوشیده ممنوع است.

انتهای پیام/363/ح

R41366/P/S6,64/CT11 بیشتر بخوانید... آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود زمان برگزاری عزاداری‌های محرم در قم کاهش می‌یابد قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری‌های محرم و صفر با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود زمان برگزاری عزاداری‌های محرم در قم کاهش می‌یابد قم| مراسم عزاداری محرم در مکان‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد ۳ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ ۴ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۵ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۶ خسارات میلیاردی سیل به راه‌ها و ابنیه فنی گیلان؛ تجهیزات راهداری استان نیازمند نوسازی است ۷ وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود ۸ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود اصفهان| خطر حذف از فهرست میراث یونسکو "میدان نقش جهان" را تهدید می‌کند گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد معاون بایدن: در حال تجربه یک بی‌عدالتی سیستماتیک و نژادی در آمریکا هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی عزاداری های محرم مراسم عزاداری برگزار می شود عزاداری محرم محرم و صفر آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ظهر یکشنبه تجمع دانشگاهیان دانشگاه‌های استان سمنان در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی در اعتراض به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی برگزار شد.

خانواده بصیر و آگاه دانشگاه‌های استان سمنان ضمن ابراز نفرت مجدد از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، کنشگری شجاعانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اقدام بشردوستانه‌شان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را تحسین کرده و سرکوب وحشیانه آنان توسط دولت‌های غربی مدعی آزادی به ویژه آمریکای جنایت‌کار را به شدت محکوم می‌نماید.

کد خبر 6091168

دیگر خبرها

  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد