Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@21:52:37 GMT

رآکتور هسته‌ای کره شمالی آسیب دید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۹۷

ساعت24-یک اندیشکده مستقر در آمریکا امروز (پنجشنبه) گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که سیل اخیر در کره‌شمالی احتمالا موتورخانه‌های مرتبط با اصلی‌ترین تاسیسات هسته‌ای این کشور را تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران وبسایت «۳۸ نورث» که بر کره‌شمالی نظارت دارد، اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای از ۶ تا ۱۱ اوت نشان می‌دهند که سیستم‌های خنک‌کننده رآکتور هسته‌ای مرکز تحقیقات عملی هسته‌ای یونگبیون در برابر تحولات آب و هوایی شدید آسیب‌پذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبه جزیره کره تحت تاثیر یکی از طولانی‌ترین دوره‌های بارش در تاریخ اخیر قرار گرفت که با سیل و رانش زمین همراه شد و تلفات جانی و مالی هم در کره‌شمالی و هم در کره‌جنوبی به بار آورد.

تاسیسات هسته‌ای یونگبیون که شامل رآکتورهای اتمی، تجهیزات بازپردازش سوخت و وسایل غنی‌سازی اورانیوم است و گمان می‌رود در برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد، در حاشیه رودخانه کوریونگ و ۱۰۰ کیلومتری شمال پیونگ‌یانگ قرار دارد.

اندیشکده ۳۸ نورث گزارش داد، این رآکتور ۵ مگاواتی که گمان می‌رود برای تولید پلوتونیوم با درصد مناسب ساخت تسلیحات استفاده شود، مدتی است که به نظر می‌رسد کار نمی‌کند و رآکتور آب سبک آزمایشگاهی هنوز به روز نشده است اما چنین سیلی در آینده احتمالا موجب تعطیلی آن خواهد شد.

وزارت دفاع کره‌جنوبی از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد اما گفت همواره تحولات مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی را رصد می‌کند و از نزدیک با دولت آمریکا همکاری دارد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست