Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح طرح‌های عظیم ملی در ایران اسلامی در هر پنجشنبه پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع است، گفت: دشمنان نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی با بیان اینکه امروز مردم ما شاهد افتتاح یکی از طرح‌های بسیار بزرگ توسعه آب و خاک در مناطق مرزی کشور هستند، گفت: این مناطق در زمان دفاع مقدس محل زد و خورد و درگیری‌های شدید بود و آرزوی ما این بود که روزی جنگ تمام شود و این دشت‌ها آباد شوند تا مردممان بتوانند از سرزمین‌شان به بهترین وجه بهره‌برداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از ابتدای دولت یکی از طرح‌هایی که مد نظر بود، همین طرح در منطقه غرب کشور بود که امروز ما شاهد افتتاح آن هستیم.

روحانی ادامه داد: با این افتتاح هم دشت ازگله و هم دشت جگیران و هم دشت ذهاب جنوبی و قراویز تحت تاثیر این سیستم قرار می‌گیرد و مردم شاهد آبادانی در این منطقه خواهند بود.

رئیس جمهور گفت: یکی از آرزو‌ها این بود که روزی فرابرسد که بتوانیم این مناطق را آباد کنیم و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بار‌ها در سفر‌هایی که با هم به این مناطق داشتیم، جزو آرزو‌های ایشان بود و تکرار می‌کرد و لذا در پایان دولت آقای هاشمی در سال ۷۶، طرحی که امروز افتتاح شد آن روز ما در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار دادیم و اولین مصوبات ما مربوط به پایان دولت ایشان و بعد در پایان سال ۸۱ و ۸۲ این طرح را دنبال کردیم و اقدامات زیادی شد، منتهی حجم طرح بسیار عظیم و بزرگ بود. در این مناطق در طول بعد از انقلاب ۲۸ سد تا اول دولت یازدهم افتتاح شد و در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۲۴ سد جدید را احداث کردیم.

وی تاکید کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که در سال ۹۳ وقتی این طرح را برای ایشان توضیح دادم و خدمتشان گفتم برای اجرای این طرح باید از اعتبارات صندوق استفاده کنیم و من ۸ میلیارد دلار درخواست کردم، ایشان موافقت کردند و این کار عظیم و بزرگ در واقع در سال ۹۳ تحرک اصلی خود را پیدا کرد.

روحانی ادامه داد: این نکته مهم است بدانیم که از ۴۷ رودخانه مرزی داریم، در قبل از انقلاب فقط یک سد در مرز ساخته شده و بقیه سد‌ها یعنی ۲۸ سد در دولت‌های پیشین و ۲۴ سد در دولت فعلی یعنی بعد از انقلاب ساخته شده است. این به این معناست که انقلاب اسلامی توجه خاصی به امنیت غذایی و آبادانی مرز‌ها داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با طرح‌های آبی در طول سال می‌توان زمین‌های کشاورزی تا ۲ نوبت و حتی ۳ نوبت در سال کشت کرد، اظهار داشت: این اقدام بسیار مهم است و ما باید از اراضی‌مان به خوبی استفاده کنیم. با طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم، تولید محصول در این مناطق چهار برابر می‌شود و با حساسیت این طرح را برای تکمیل شدن تا پایان دولت، تا ساعت آخر و لحظه آخر مسئولیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: از ۲۰۰ شرکت پیمانکاری که در این پروژه مهم کار کردند تشکر می‌کنم  که یکی از مهمترین آن‌ها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است. می‌دانم این کار چقدر بزرگ و عظیم بوده و امروز الحمدالله بخش بزرگ آن به ثمر رسیده و بخش دیگر آن تا پایان سال به ثمر خواهد رسید.

روحانی عنوان کرد: با افتتاح این طرح‌ها انشالله شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها و مناطق مرزی باشیم کما اینکه این مهاجرت معکوس آغاز شده که خبر بسیار خوبی برای مردم ما است.

رئیس جمهور گفت: در این شرایط سخت تحریم که دشمنان فکر می‌کردند ما به زانو در می‌آییم، ببینند که هر هفته و این هفته طرح بزرگ توسعه آب و خاک را در غرب کشور اجرا کردیم؛ این علامت بزرگ و پیام قدرت ملت ایران به آمریکا، صهیونیست و ارتجاع است که ملت ما همیشه پیروز است و در برابر مشکلات ایستادگی می‌کند و سرزمینمان هر روز آبادتر خواهد شد و دشمنان نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر آبادانی و سازندگی کشورشان بازدارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی دولت افتتاح رئیس جمهور ملت ایران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ پروژه سلامت در این استان آماده راه اندازی است.

دکتر شاهین فر در گفت و گو با ایسنا افزود: افتتاح بخشی از این پروژه ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت دارند روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

 وی راه‌اندازی آم آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را ا زجمله این پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: این تجهیزات در فضا و زیر بنایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد حدود هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به مردم بجنورد است.

شاهین فر همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مرکز تخصصی دیالیز در فاروج و راز و جرگلان خبر داد و گفت: این مراکز هر کدام با سه دستگاه مجهیز دیالیز جهت بهبود ارائه خدمت به بیماران کلیوی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۱۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه است که خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، راه اندازی بخش VIP بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر پروژه هایی است که در روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود و این بخش نیز در راستای افزایش رفاه و آسایش مادران، جلوگیری از مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتال با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و همراه سرای بیمارستان امام رضا(ع)، نیز از دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

شاهین‌فر با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی پیش از خوردن کلنگ آن ها، عنوان کرد: در روز شنبه هفته آینده مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان جواد الائمه جاجرم نیز کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • طرح بزرگ برق‌ آبی اوماتویا در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح طرح بزرگ برق‌آبی اومااویا در سریلانکا توسط رئیسی
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف