Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:43:05 GMT

رفع تصرف بیش از یک هکتار از زمین‌های کشاورزی «پیشوا»

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۶۲۸

رفع تصرف بیش از یک هکتار از زمین‌های کشاورزی «پیشوا»

علی عابدی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در روستای «معین‌آباد» از توابع بخش مرکزی پیشوا و با حکم قضایی تخریب شد.

وی افزود: این ساخت‌وسازها به طور عمده به چهار دیواری و احداث باغ‌ویلا اختصاص داشت که با حضور عوامل انتظامی، جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و مسوولان جهاد کشاورزی به طور کامل تخریب و زمین‌های کشاورزی به حالت اولیه بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق مختلف پیشوا تخریب و بیش از ۱۳۵ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان آزادسازی شده است.
عابدی اظهارداشت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بخش کشاورزی شهرستان را تهدید می‌کند و لازم است تا افراد پیش از خرید هر نوع باغ یا ویلا، وضعیت آن را از جهاد کشاورزی استعلام کنند.
شهرستان پیشوا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد و وضعیت مناسب آب در برخی از مناطق روستایی شمال این شهرستان موجب شده است تا عده‌ای سودجو با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به ساخت باغ‌ویلا اقدام کنند.

مقابله با این سودجویی مدتی است که در دستور کار مسوولان قرار دارد و از سال گذشته تاکنون تعدادی از این ساخت‌وسازهای غیرمجاز با دستور قضایی تخریب شده است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی پیشوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی پیشوا وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی پیشوا جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت