Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در دیدار با اعضای انجمن‌های مردم نهاد میراث فرهنگی کرمان ضمن تبریک سالروز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: راه اندازی اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی، در هم افزایی و اتحاد بین انجمن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه کارگروهی با مجموعه افرادی که دارای توانایی‌های مختلفی هستند خروجی مثبتی خواهد داشت، افزود: امیدواریم به این امر مهم از سوی انجمن‌ها بیشتر پرداخته شود و این اداره کل هم در کنار شما خواهد بود، زیرا نتایج این همکاری و همیاری‌ها به شکوفایی فرهنگ و صنعت گردشگری استان منجر خواهد شد.

فعالی به اهمیت حضور افراد متخصص در اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی اشاره و بیان داشت: خوشبختانه انجمن‌های میراث فرهنگی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی قوی در کنار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به علاقه ذاتی و پشتکاری که در انجمن‌های مردم نهاد این استان وجود دارد این اتحادیه می‌تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور معرفی شود.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد فرایند ثبت اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی طی شده است، افزود: باید بخشی از ماموریت‌های این اداره کل به اتحادیه سپرده شود تا با تهیه طرح و ارائه آن‌ها در گروه کاری میراث فرهنگی به این ماموریت‌ها جامه عمل پوشانده شود.

فعالی با اشاره به اینکه این اداره کل بدون همکاری انجمن‌ها نمی‌تواند رسالت مدیریتی خود را به انجام رساند، بیان داشت: انجمن‌ها در صورت داشتن برنامه‌ای منسجم و هماهنگ می‌توانند به تحولات صنعت گردشگری کرمان کمک زیادی کنند.

او با بیان اینکه انجمن‌ها با رفع نواقص و افزایش نقاط قوت، متفاوت‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته عمل کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در حال کوچک شدن است بدون شک بیشتر کار‌های به انجمن‌های مردم نهاد واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است