Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@22:37:39 GMT

تدوین الگوی کشت بر اساس شرایط هر منطقه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۶۰۵۶

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که الگوی کشت مبتنی بر محدودیت‌های خاکی و محدودیت‌های گیاهی و اقلیمی توسط کارشناسان این وزارتخانه تدوین شده و براساس آن عمل می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "کاظم خاوازی" امروز (پنجشنبه) در حاشیه بهره برداری از ۲۳ هزار هکتار طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان‌های کرمانشاه و ایلام در گفت و گوی اختصاص با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه تصمیم‌گیری در قالب برنامه‌ای چهار ساله در ارتباط با الگوی کشت در کشور به صورت کارشناسی شده آماده شده و اکنون ما می‌دانیم در هر منطقه‌ای از کشور چه گیاهی کشت کنیم که با وضعیت آب و خاک آن منطقه متناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با بیان اینکه ما در حال تدوین سیاست‌های حمایتی هستیم که مبانی این سیاست‌ها بر تشویق استوار است، گفت: در این سیاست‌ها مشخص کرده‌ایم که کدام گیاه در کدام منطقه استعداد بیشتری دارد و در حوادث طبیعی مانند سرمازدگی کمترین خسارت را می‌بیند و این بسته اکنون آماده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که لایحه سیاست‌گذاری را تقدیم دولت می‌کنیم و امیدوارم هستیم با تصویب آن از کشت بهاره، مرحله اول در اردیبهشت را به همه استانداران ابلاغ کنیم و فکر می‌کنم این مسیر بسیار خوبی برای تحول بخش کشاورزی خواهد بود.

خاوازای افزود: به طور قطع در مرحله اول مشکلاتی پیش خواهد آمد، اما با پایدار کردن این تصمیمات و برگشتن روی سیاست‌هایی که تدوین شده و دوباره آن را تنظیم کردیم بعد از ۲ سال کاملا می‌توانیم الگوی کشت را در کشور پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: در همه کشور‌هایی که این مشکل را دارند عمدتا با مشکل نبود توان علمی و فنی روبرو هستند، اما خوشبختانه توان علمی و فنی بخش کشاورزی در کشورمان بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد گذر از کشاورزی سنتی به سمت مدرن با اجرای پروژه‌های آب و خاک، نیز گفت: با اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم بگوییم بخشی از کشاورزی ما به مدرن تبدیل می‌شود، اما باید اعلام کنیم که بیش از ۹۷ درصد از بهره برداران و کشاورزان ما با وجود تلاش‌ها و زحمات زیاد و حضور در دوره‌های آموزشی سطح تحصیلات پایینی دارند.

خاوازای افزود: برای ارتقای سطح دانش کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی طرحی آماده کردیم که قرار است در شورای عالی کشاورزی و عشایر مطرح شود که اگر مطرح شود بخش زیادی از کشاورزان ما به دانش روز کشاورزی مجهز می‌شوند.

۲۱ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از شبکه‌های اصلی و فرعی سامانه گرمسیری استان کرمانشاه در پانزدهمین هفته از پویش#هر_هفته_الف_ب_ایران روز پنجشنبه (۲۳ مرداد ماه) با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می‌شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۹۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی کرمانشاه است. برچسب ها: کشاورزی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشاورزی بخش کشاورزی هزار هکتار الگوی کشت سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله‌جویانه و نیز تهدید آفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسوولانه رفتار نمایند.

کد خبر 6087544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند