Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:21:37 GMT

فعالیت آزمایشی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۷۰۴۵

فعالیت آزمایشی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا،  ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید گره های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی ، کمبود زمین و نیز محدودیت های ورود تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه بود ، رفته رفته یکی پس از  دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود ، شتاب گرفت.

بر اساس گزارش های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

بهره برداری رسمی از این نیروگاه که گفته می شود از لحاظ برخورداری از آخرین استانداردهای زیست محیطی جهان دومین در نوع خود پس از نیروگاه تهران است زمینه اشتغال دستکم ۶۰ نفر را فراهم می کند.

در جریان بازدید و بهره برداری آزمایشی از نیروگاه زباله سوز نوشهر احمد حسین زادگان استاندار مازندارن و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه را همراهی کردند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز برای بازدید ، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر دکتر نوبخت به مازندران  بود.

وی دیروز از طرح های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز ، سالن ورزشی ۶ هزار نفری ، تالار مرکزی ، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

بازدید و افتتاح تعدادی دیگری از طرح ها  از جمله آغاز تست آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر و طرح کمپوست تنکابن برنامه امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

برچسب‌ها نوشهر توسعه ایران افتتاح طرح مازندران دفع زباله کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر توسعه ایران افتتاح طرح مازندران دفع زباله کارآمدی دولت نوشهر توسعه ایران افتتاح طرح مازندران دفع زباله کارآمدی دولت نیروگاه زباله سوز نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مازندران
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران