Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

برخی منابع دیپلمات در نیویورک در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق الاوسط» خبر دادند که فرانسه درخواست آمریکا درباره اعمال تغییرات شدید در وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان ( یونیفل ) از جمله کاهش تعداد، بودجه یا زمان حضور این نیروها را قاطعانه رد کرده است.

اخبار بین الملل- طبق این گزارش، یک منبع دیپلمات که در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد (پشت درهای بسته) در خصوص بررسی قطعنامه ۱۷۰۱ و تمدید حضور نیروهای یونیفل در  لبنان  حضور داشت، فاش کرد: «آمریکا به‌صورت جزئی [در این مسئله] از حمایت بریتانیا برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن بر این باور است که در خصوص مأموریت یونیفل، ساختار و تأمین مالی آن به موازات بهبود عملکرد، اثرگذاری این نیروها بایستی تجدیدنظر صورت بگیرد».

این منبع در ادامه گفت: «تمام کشورها تقریبا از تجدید وظایف محوله به یونیفل دفاع کردند و فرانسه به اعضای شورای امنیت اطلاع داد که پیش‌نویسی را برای بررسی عملی متن قطعنامه موردنظر ارائه خواهد کرد».

منبعی دیگر در این خصوص فاش کرد که پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) «روز دوشنبه جلسه‌ای برگزار کردند که در این جلسه پیش‌نویس اولیه طرح قطعنامه یادشده میان اعضا توزیع شد».

این منبع افزود: «اختلافات میان طرف فرانسوی و آمریکایی در ارتباط با پیشبرد فرایند تجدید مأموریت یونیفل بسیار زیاد بود».

طبق گزارش الشرق‌الاوسط، آمریکا با توجه به اختلاف نظر با فرانسه ، پیشنهاد «کوتاه کردن مأموریت یونیفل به شش ماه را پیشنهاد کرده که فرانسه این پیشنهاد و پیشنهاد مربوط به کاهش تعداد نیروها و بودجه یونیفل را رد کرده است».

طبق گزارش این منبع، فرانسه در عین حال تأکید کرد که «آماده است اصلاحاتی در فصل ششم قطعنامه ۱۷۰۱ اعمال کند».

طبق گزارش مذکور، «یان کوبیس» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان اعضای شورای امنیت را در جریان «موضع‌گیری‌ها و خواسته‌های اعضای پارلمان، سیاستمداران و همچنین جامعه مدنی و شخصیات‌های بارز لبنانی درباره تحولات و چالش‌های کنونی لبنان» قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است که یان کوبیس در جلسه یادشده تأکید کرده که دولت لبنان بایستی هرچه سریعتر در این کشور تشکیل شود و نباید مدت طولانی در این کشور دولت وجود نداشته باشد.

 روسیه، گفته هماهنگ‌کننده سازمان ملل درباره اینکه «بخشی از درخواست‌های مردم لبنان مربوط می‌شود به اجرای تحقیقاتی بین‌المللی درباره حادثه انفجار بیروت» را قاطعانه رد کرده و در عین حال، تأکید کرده که این مسئله مربوط به حاکمیت لبنان است.

منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که آمریکا خواهان اعمال اصلاحاتی در وظایف محوله به نیروهای یونیفل است که این تغییرات شامل کاهش بودجه یونیفل، کم کردن تعداد این نیروها و تجدیدنظر در وظایف محوله است به نحوی که اجازه ورود به ملک‌های خصوصی داده شود.

آمریکا با درخواست اجازه برای ورود به ملک‌های خصوصی در جنوب لبنان قصد دارد، از چگونگی فعالیت حزب‌الله در این منطقه از لبنان بیشتر آگاه شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یونیفل لبنان آمریکا فرانسه سازمان ملل سازمان ملل فرانسه لبنان نیویورک یونیفل شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعزام نیروهای این کشور به اوکراین را در صورت شکست کی‌یف در جنگ رد نکرد.

به گزارش ایسنا، «حکیم جفریز» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا اگر سقوط کند، این احتمال وجود دارد که آمریکا مجبور شود وارد درگیری شود و این ورود، نه صرفا با پول بلکه با حضور سربازان ما انجام می‌گیرد.»

این مقام آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که یک جناح طرفدار روسیه در حزب جمهوری خواه در حال افزایش است و او آن را به تاخیر در تصویب بودجه مازاد برای نیازهای نظامی کی‌یف متهم کرد.

به گفته جفریز، این جناح نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و معتقد نیست که روسیه دشمن ایالات متحده است. این جناح توسط «مارجوری تیلور گرین»، عضو مجلس نمایندگان رهبری می‌شود.

واشنگتن بارها گفته که آمریکا مایل به اعزام و استقرار نیروهایش در اوکراین نیست.

در این میان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ۲۶ فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد بود که مساله احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین در نشستی در پاریس که با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور غربی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ماکرون، شرکت کنندگان درباره این مساله به اجماع نظر نرسیدند اما چنین سناریویی را نمی‌شود برای آینده کلا منتفی دانست.

پس از این نشست، نمایندگان بیشتر کشورهای شرکت کننده گفتند برنامه‌ای برای اعزام نیرو به کی‌یف ندارند.

همچنین «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه ۱۹ مارس گفته بود که فرانسه آماده اعزام یک گروه نظامی به اوکراین است که ۲۰۰۰ نیرو دارد.

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد