Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: اقدام امارات متحده عربی خیانت به قدس، مسجد الاقصی و مساله فلسطین بوده و به معنای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار عقب‌نشینی فوری ابوظبی از این توافق شد و اعلام کرد، تعلیق اشغال غیر قانونی اراضی فلسطین به بهانه عادی‌سازی امارات و استفاده از مساله فلسطین به عنوان پوششی برای این هدف قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست فلسطینی همچنین از سران کشورهای عربی خواسته است تا تسلیم فشارهای آمریکا نشده و در مسیری که امارات متحده عربی گام برداشته حرکت نکنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده است، کشور امارات یا هر طرف دیگری حق ندارد که به نیابت از ملت فلسطین صحبت کند و هیچکسی اجازه ندارد در امور فلسطین و یا در مورد حقوق مشروع این ملت دخالت کند.

ریاست تشکیلات خودگردان در پایان از جامعه جهانی خواسته است تا به قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌ها و تصمیمات بین‌المللی به عنوان اصل اساسی برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی پایبند باشند.

از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که سفیر خود در امارات متحده عربی را به دنبال اقدام ابوظبی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراخوانده است.

پیش‌تر نیز شماری از مقام‌ها و احزاب فلسطینی به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین