Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار مراسم ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ است اما بر خلاف رویه معمول در تاخیر حضور مهمانان نیم ساعت قبل از موعد تعیین شده اولین مسوول به ایرنا می‌آید؛ آرام آرام مهمانان از راه می‌رسند اما هنوز تا زمان شروع رسمی مراسم و ورود استاندار زمان باقی مانده است.

در اوضاع و احوال کرونا مهمانان اندکی به مراسم دعوت شده‌اند و آن هایی که زودتر آمده‌اند تا شروع برنامه در گوشه کنار ساختمان ایرنا با خبرنگاران گپ و گفت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گوشه لابی موزه کوچکی از ابزار قدیمی تولید و ارسال خبر که برخی از آنها قدمت ۴۰ ساله دارد توجه مهمانان را جلب می کند؛ البته قدمت خبرگزاری گرگان به دلیل عمر کم استان گلستان کمتر از سایر استانهاست و طبیعتا اقلام خبری قدیمی‌تر که بیش از چهل سال عمر داشته باشد؛ در این مرکز وجود ندارد. 

از جمله تجهیزات قدیمی یک رادیو است که گویا به زمانی نسبتا دور تعلق دارد؛ آن زمانی که هنوز رادیو تلویزیون ملی ایران (صدا و سیمای کنونی) تاسیس نشده است و رادیو از ادارات تابعه خبرگزاری پارس (ایرنا) است.

در گوشه سالن ورودی ماسک و لوازم ضدعفونی کننده تعبیه شده تا حداکثر مراعات اوضاع و احوال کرونایی برای این مراسم خیال مهمانان را آسوده کند هرچند مشخص است افراد حاضر از همان قبل ورود حساسیت لازم را دارند.

اندک اندک مهمانان وارد می‌شوند تا بزم خودمانی خبرنگاران ایرنا گلستان آغاز شود؛ مهمانان از دستگاههای و نهادهای مختلف اعم از نهاد روحانیت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضور دارند.

با ورود استاندار جلسه رسمی‌تر می شود؛ هادی حق شناس با خوش و بش‌های گاه و بیگاه تلاش می کند فضای جلسه را از حالت رسمی خارج کند تا مباحث جدی و در عین حال بدون رودربایستی مطرح ‌شود.

پس از خوش آمد و گزارش رییس مرکز گلستان، رویکرد و دکترین خبرگزاری از سوی مدیرعامل سازمان به صورت ویدیو کنفرانس برای حاضران تشریح می‌شود.

استاندار گلستان نیز در سخنان خود تخصصی و فنی بودن آثار ایرنا را به عنوان یکی از شاخصه‌های تولیدات این مرکز اعلام کرده و بر آن صحه می گذارد.

دکتر حق شناس معتقد است: با توجه به جایگاه خبرگزاری ایرنا، بهره‌گیری از خبرنگاران تخصص و فنی با تحصیلات مرتبط، عنصر موثری برای اجرای وظایف یک رسانه رسمی پویا و اثرگذار است که ایرنا گلستان از این نعمت بهره مند است.

در ادامه هم برخی مدیران حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص تولیدات ایرنا گلستان بیان کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان با اشاره به فعالیت‌ تخصصی خبرنگاران ایرنا در حوزه بانوان اظهار داشت: مسائل و چالش‌های حوزه زنان نیازمند واکاوی ریشه‌ای و بررسی همه جانبه است که خبرنگاران حوزه اجتماعی ایرنا گلستان تسلط لازم در این حوزه را دارند.

به گفته الهه غیناقی؛ فعالیت مستمر و مدون خبرنگاران ایرنا سبب شده تا رویکرد مندرج در گزارشات این خبرگزاری مستند و دارای پشتوانه علمی باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این نشست گفت: مهمترین شاخصه گزارشات و اخبار ایرنا تخصصی و فنی بودن آثار است.

ابوطالب قزلسفلو ادامه داد: احاطه و تسلط خبرنگاران ایرنا مرکز گلستان در حوزه جنگل مرتع و آبخیزداری شاخصه اصلی گزارشات است.

وی گفت: انتقادات مطروحه در خبرگزاری ایرنا اغلب سازنده و بر پایه مستندات و ادله قابل اثبات است و ما از چنین رویکردی استقبال می‌کنیم.

قزلسفلو ادامه داد: گلستان، استانی بر محور منابع طبیعی و کشاورزی است و اشراف خبرنگاران در این بخش به توسعه پایدار استان منجر خواهد شد.

احمدی عضو کمیسیون بانک‌های گلستان نیز شرایط این استان را ویژه‌ دانست و گفت: اثرات تحریم بر زندگی مردم ملموس است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در مدیریت فضای اقتصادی و اتمسفر بازار نقش تعیین کننده ای دارند.

حجت الاسلام کیایی مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان نیز در این نشست اخبار ایرنا در پوشش نماز جمعه و خطبه‌های استان را مستند و دقیق خواند و گفت: انتقال صحیح و سریع خطبه‌های نماز جمعه از جمله مواردی است که خبرنگاران ایرنا در آن کوشش محسوس و قابل تقدیری دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان نیز گفت: خبرنگاران ایرنا در مطالبه گری و شناسایی دغدغه‌های گلستان نقش محوری بر عهده دارند.

قدرت الله عابدی اظهار داشت: از شاخصه‌های تولیدات ایرنا ایجاد همصدایی در جامعه است و مطالبه گری مندرج در گزارشات ایرنا بر مبنای حرفه ای و تخصصی مطرح می‌شود به نحوی که علاوه بر پیگیری دغدغه‌ها مانع هرگونه شکاف در جامعه است.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه و بیان این نکته که خبرنگاران چشم و گوش مردم و پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند گفت: مطالبه گری، شناسایی و انعکاس مشکلات جامعه از اصلی ترین رسالت خبرنگاران است که این ویژگی ها نزد خبرنگاران ایرنا مشهود است.

هرچند محدودیت زمان جلسه بخاطر حجم برنامه های مهمانان و شرایط کرونا فرصت سخنرانی برای سایرین را مهیا نکرد اما در چند روز اخیر مهمانان دیگری هم جداگانه در ایرنا حضور یافته و روز خبرنگار را که با سالروز تاسیس خانه اصلی شهید صارمی (ایرنا) همزمان است؛ تبریک گفتند.

در این ارتباط هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بهنگام و آگاهی بخشی عمومی بویژه تاثیر آن بر پیشگیری از وقوع جرم و تبیین فعالیت های حوزه قضایی، گفت: ارتباط دادگستری گلستان با رسانه‌ها بویژه ایرنا بسیار نزدیک است اما با رویکرد جدید قوه قضاییه نیازمند تقویت این ارتباط هستیم.

دکتر علی نجفی نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم گفت ریشه یابی دغدغه‌های گلستان نیازمند کار رسانه ای تخصصی و ماهرانه است که تولیدات ایرنا در این استان از این شاخص ها بهره مند است.

دکتر علی نجفی‌نژاد گفت : برخی چالش ها و مشکلات استان در بخش تحقیقات و نوآوری با پیگیری‌های مستمر خبرنگاران برطرف میشود که نقش تولیدات مستند و مستدل در این مسیر قابل کتمان نیست.

میقانی مدیرکل راهداری گلستان هم گفت که باوجود قدمت و سابقه بالای حرفه ای ایرنا هنوز این رسانه در بین مردم و حتی مسوولان کمتر شناخته شده است و جا دارد آگاهی بخشی بیشتری صورت گیرد.

برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم از آنچه که تلاش موثر ایرنا در اطلاع رسانی بهنگام، موثر و مستمر برای اطلاع رسانی حوزه ورزش و جوانان استان نامید؛ تقدیر کرد.

موسوی سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان هم با یادآوری رسالت پیامبرگونه خبرنگاران بر تلاش هرچه بیشتر رسانه های استان در راستای توسعه همه جانبه این خطه شمالی تاکید کرد.

شماری از فرماندهان نظامی، مرزبانی و انتظامی، اعضای کانون وکلای گلستان و دیگر مسوولان محلی هم با حضور ایرنا و تبریک روز خبرنگار از تلاش خبرنگاران تشکر کردند.

بنیان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۹ مرداد سال ۱۳۱۳ خورشیدی گذاشته شد؛ ایرنا آن زمان با عنوان "آژانس پارس" تاسیس و شناخته شد و تا امروز به عنوان خبرگزاری رسمی و ملی به حرکت خود ادامه داده است.

خبرگزاری ایرنا بلحاظ عمر نخستین رسانه ایران و ششمین در جهان است. 

خبرگزاری جمهوری اسلامی در کوران حوادث مختلف انقلاب نیز نقشی ماندگار در حوزه اطلاع رسانی داشت بطوریکه در دوره تصدی هشت ساله کمال خزاری بر این سازمان مسوولیت ستاد اطلاع رسانی تبلیغات جبهه و جنگ بر عهده ایرنا بود. 

ایرنا در دوران دفاع مقدس علاوه بر تقدیم ۱۲ شهید و اسیر به میهن اسلامی با مخابره یک میلیون و ۳۰۰ هزار خبر و ۵۰۰ هزار عکس حماسه و دفاع مقدس مردم ایران را برای همیشه تاریخ جاودان کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اکنون حدود ۱۰۰ مرکز و نمایندگی در داخل و خارج کشور دارد. 

برچسب‌ها گرگان روز خبرنگار اختصاصی ایرنا گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان روز خبرنگار اختصاصی ایرنا گلستان گرگان روز خبرنگار اختصاصی ایرنا گلستان خبرنگاران ایرنا ایرنا گلستان اطلاع رسانی روز خبرنگار گلستان نیز گلستان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

تغییر تیپ و چهره «بابا پنجعلی سریال پایتخت» بعد ۱۳ سال در ۷۱ سالگی را مشاهده می کنید.

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی/ عکس
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است