Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست‌ آمریکایی در منطقه غرب آسیا از متحدان آمریکا در منطقه خواستار علیه ایران، «پدافند مشترک» تشکیل دهند.

مک‌کنزی در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ این اظهارات را مطرح کرده است. بلومبرگ نوشته او به دنبال احیای تلاش‌های اجرانشده‌ای است که خواستار توسعه سامانه‌ای مشترک برای ردیابی «تهدیدها» از جانب ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کنزی گفت: «چیزی که ما در نهایت می‌خواهیم این است که بتوانیم مشترکاً یک تصویر عملیاتی از جانب همه اعضای شورای همکاری خلیج [فارس] داشته باشیم تا آنها هم بتوانند بر اساس درون‌دادهای تهدید عمل کنند.»

وی اضافه کرد: «در یک فضای بی‌نقص، ترجیح ما سیدن به نقطه‌ای است که بتوانیم تصویر عملیاتی مشترکی داشته باشیم که همه آن را می‌بینند.»

مک‌کنزی گفت هماهنگ‌سازی واکنش‌ها دست‌کم از سال ۲۰۱۰ که او مدیر دفتر امور برنامه‌ریزی سنت‌کام بوده هدفی بوده که دنبال شده است.

او گفت نگرانی‌ها در منطقه درباره پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه موشک‌های بالیستیک، «به نوعی به ما کمک کرده‌اند کمی به سمت این هدف حرکت کنیم ولی هنوز به نقطه مقصد نرسیده‌ایم.»

مک‌کنزی در ادامه گفت: «ببینید، من وظیفه نظارت بر چنین سامانه‌ای را بر عهده نخواهم داشت. مسائل مربوط به حاکمیت کشورها مطرح است. مسائلی که منحصر به هر کشور هستند وجود دارند و ما همه این مسائل را پشت سر نگذاشته‌ایم. اما من فکر می‌کنم که ما در بهترین نقطه ممکن [نسبت به سال‌های قبل‌تر] قرار داریم.»

او اضافه کرد حتی با وجود سرعت گرفتن تهدیدهای ناشی از ایران تأسیس یک سامانه عملیاتی یکپارچه مستلزم این است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس «به یکدیگر اعتماد کنند، ضمن اینکه آنها باید اراده داشته باشند تا چنین اطلاعاتی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.»

کد خبر 540037 برچسب‌ها ایران و آمریکا شورای همکاری خلیج فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا شورای همکاری خلیج فارس مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت