Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این رای گیری به شکل مجازی برگزار می شود و ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار است رای خود را درباره پیش نویس قطعنامه چهار پاراگرافی آمریکا اعلام کنند.
آمریکا در پیش نویس قطعنامه خود خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شده است که پیشتر شورای امنیت علیه کشورمان وضع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای عضو ۲۴ ساعت فرصت دارند تا از طریق ایمیل رای خود را به رییس دوره ای شورا که از کشور اندونزی است اعلام کنند. رای‌گیری از ساعت ۵.۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه به وقت محلی آغاز شده و نتایج آن احتمالا عصر جمعه اعلام می‌شود.

آمریکا دومین بار است که تلاش می کند پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت تصویب کند. هفته پیش این کشور قصد داشت قطعنامه‌ای را با ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی و در مجموع ۱۳ صفحه به رای بگذارد که به دلیل عدم استقبال گسترده اعضای شورا مجبور شد آن را با اصلاحات کلی این بار تنها با ۲ پارگراف مقدماتی و ۲ پارگراف عملیاتی دارد ارائه کند که بیشتر کارشناسان معتقدند از آنجا که محتوای پیش نویس که همان تمدید تحریم های تسلحیاتی ایران است تغییر نکرده، این پیش نویس رای نخواهد آورد.

تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (اواخر مهرماه) سال جاری به پایان خواهد رسید. دولت آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ خود که برای بار دوم انجام می‌شود، به دنبال جلب حمایت دیگر کشورهای عضو شورا برای تمدید این تحریم است.

پربیننده ترین حال بشار اسد خراب شد استفاده از ارزهای دیجیتالی در کدام کشورها رایج‌تر است؟/ سهم بالای کشورهای آسیایی و آفریقایی در مالکیت رمزارزها ادعای جدید سنتکام ،نیروهای ایرانی یک کشتی را توقیف کردند استفاده از پول نقد در کدام کشورها رواج بیشتری دارد؟/ علاقه بیشتر آسیایی‌ها به پرداخت غیرنقدی همکاری‌ گوگل با کشور چین برای جاسوسی/ گوگل از اطلاعات شخصی شما سواستفاده می‌کند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل تحریم های تسلیحاتی ایران دولت آمریکا شورای امنیت سازمان ملل آمریکا تحریم تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پیش نویس قطعنامه شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل