Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:52:55 GMT

مشاغل مشارکتی هم مشمول مالیات مقطوع می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۶۹۰

مشاغل مشارکتی هم مشمول مالیات مقطوع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد صاحبان مشاغل مشارکتی که درآمد و فروش آنها در سال ۹۸ حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده مشمول مالیات مقطوع خواهند بود.

در این بخشنامه آمده است: پیرو دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/۵۱۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ موضوع نحوه اجرای حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در خصوص برخورداری صاحبان مشاغل مشارکتی از تسهیلات موضوع حکم مذکور مقرر می‌دارد:

تمامی صاحبان مشاغل مشارکتی که طی سال ۱۳۹۸ شرکای آنها تغییر ننموده است (فارغ از تغییر نسبت شراکت) با رعایت مفاد دستورالعمل صدرالاشاره می‌توانند از تسهیلات مقرر بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از مؤدیان در صورت انطباق شرایط خود با شروط تعیین شده در دستورالعمل موصوف، می‌بایستی در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده اقدام نمایند. بدیهی است برخورداری از تسهیلات تبصره ماده (۱۰۰) قانون فوق الذکر منوط به آن است که مجموع در آمد ابرازی حاصل از فروش کالا با ارائه خدمت صاحبان مشاغل مشارکتی، حداکثر تا سقف نه میلیارد و نهصد میلیون ریال (۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال باشد.

کد خبر 4998113

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی محمد مسیحی ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا سهام عدالت تولید نفت بازار سهام قیمت نفت دارا دوم وام ودیعه مسکن روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح فرایند اجرای طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدفگذاری کرده‌ایم که طرح طبقه بندی در آن‌ها عملیاتی شود.

علی حسین رعیتی فرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه اجرا و مجموعه اقداماتی را پیگیری کردیم برای آنکه عدالت مزدی در کشور عملیاتی شود.

وی افزود: در انتهای سال ۱۴۰۱ آزمون مشاورین طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل را برگزار کردیم و برای نخستین بار انحصار را شکستیم. همه کسانی که در این حوزه تخصص داشتند را به این آزمون دعوت کردیم تا تعداد نفراتی که طراحی و مشاوره طرح طبقه‌بندی را انجام می‌دهند، در کشور گسترش بدهیم که خوشبختانه از این طریق بیش از ۱۶۰ نفر مشاور به مشاورین قبلی ما اضافه شد.

رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته نیز طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به موجب آن ۱۰۰۰ واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۸ قانون کار، باید واحدهای بالای ۵۰ نفر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند؛ به همین منظور امسال اجرای طبقه بندی مشاغل در ۱۰۵۰ واحد را هدفگذاری کردیم.

به گفته وی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بنگاه‌ها موجب می شود کارگر با تجربه، ماهر و باسابقه با کارگری که تازه وارد و حداقل بگیر است، تفاوت هایی در حقوق و دستمزد داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات