Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:33:30 GMT

فعالیت ۳۵۴ خانه سلامت برای مقابله با زباله گردی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۸۵۷

فعالیت ۳۵۴ خانه سلامت برای مقابله با زباله گردی کودکان

زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان داشت: با توجه به وجود شبکه گسترده مردم محور در سطح محلات ۳۵۳ گانه شهر تهران ذیل اداره کل سلامت شهرداری تهران از قبیل خانه‌های سلامت، کانون‌های اجتماع محور سلامت، سلامتیاران و تجربه بالای این شبکه در اجرای برنامه‌های اجتماع محور، مقرر شد از این ظرفیت در راستای نظارت بر عدم فعالیت کودکان در جمع آوری پسماند خشک استفاده گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور طرحی به عنوان ناظران سلامت کودک توسط اداره کل سلامت طراحی و به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.

نصیری از تشکیل شبکه گسترده مردمی در سطح شهر تهران برای شناسایی کودکان زباله‌گرد خبر داد و گفت: شهروندان جهت همکاری می‌توانند به خانه‌های سلامت در محلات شهر تهران مراجعه یا مشاهداتشان را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه زباله گردی را می‌توان یکی از سخت‌ترین اشکال از کار کودک نام برد، گفت: این کار علاوه بر اینکه سلامت کودکان را تهدید می‌کند، تبعات اجتماعی جدی را نیز در پی دارد.


وی با اشاره به اینکه این مشکل عمدتاً از زیر مجموعه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری‌ها قابل پیگیری و پیشگیری است، اظهار داشت: به منظور برخورد با این پدیده شهردار تهران همزمان با روز جهانی کودک در خردادماه سال جاری بخشنامه منع به کارگیری کودکان توسط پیمانکاران را به کلیه واحدهای شهرداری ابلاغ کردند و شهرداران مناطق موظف و موکلف به برخورد و اعمال جریمه با پیمانکاران متخلف شدند.

نصیری در ادامه گفت: با توجه به وسعت شهر تهران، سیستم سنتی جمع آوری پسماند، وجود بیش از ۵۰۰۰۰ مخزن زباله در سطح شهر تهران و ترفندهای مختلف پیمانکاران جهت بکارگیری کودکان، اجرای این بخشنامه سخت، پیچیده و نیازمند مشارکت مردمی است.
وی ابراز داشت: برای حل این معضل نیازمند شبکه نظارت گسترده مردمی و داوطلب بر این موضوع هستیم.

به گفته وی در این طرح که با محوریت مسئولین خانه‌های سلامت در سطح محلات شهر تهران اجرایی می‌شود،
تیم‌های ناظر حداقل با عضویت سه نفر نیروهای داوطلب مردمی ذیل خانه سلامت تشکیل و در صورت مشاهده کودکان زباله گرد با ذکر نشانی دقیق فعالیت این کودکان زمان مشاهده گزارش خود را از طریق سامانه ۱۳۷، پرتال تهران من و سامانه آمار و اطلاعات اداره کل سلامت منتقل می‌کنند.

نصیری خاطر نشان کرد: شهروندان داوطلب و علاقمند به سلامت کودکان می‌توانند جهت همکاری به نزدیکترین خانه سلامت خود مراجعه یا گزارش مشاهدات خود را د ر این زمینه به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

کد خبر 4998105 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: کودک کار و خیابانی سامانه 137 شهرداری تهران زباله گردی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران روز خبرنگار شهرداری تهران انفجار بیروت قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شوند.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

در کنار تمام مشکلات معیشتی آوارگان فلسطینی، ضربات روحی و روانی وارد آمده بر این افراد در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۱۳ روز گذشته جبران ناپذیر است.

علاوه بر این آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس به کودکان در این باریکه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تأثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

کد خبر 6097801

دیگر خبرها

  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان