Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@04:34:33 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۹۹۳۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در حالی که جهش در میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز اندکی کاهش یافت و در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی از اوایل ماه ژوئن قرار گرفت.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1951 دلار و 50 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.52 درصد کاهش به 1960 دلار و 10 سنت رسید.

 

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در موسسه کپیتال مارکتس گفت: «به دلیل افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا تا حدی تضعیف شده است.»میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا این هفته با 15 واحد افزایش مواجه بوده که بیشترین رشد از اوایل ماه ژوئن تاکنون است. بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه موجب افزایش ارزش دلار و تضعیف قیمت طلا می شود.

 

در عین حال، انتشار آمارهای امیدوارکننده از بازار کار آمریکا سبب تقویت ارزش دلار شده و همین مسئله به جذابیت بازار طلا لطمه زده است.بازارها از نزدیک تحولات مربوط به بسته محرک مالی جدید آمریکا را که در هفته های اخیر به دلیل اختلافات میان دولت و کنگره به در بسته خورده دنبال می کنند. مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در روز شنبه نیز از دیگر موضوعات مهم تاثیرگذار بر بازارهای مختلف است.

 

همزمان با اعلام بسته های محرک مالی قابل توجه در نقاط مختلف جهان که موجب تشویق سرمایه گذاران به حضور در بازارهای امن شده، قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 28 درصد افزایش یافته است.

 

تحلیلگران بانک استاندارد چارترد در یادداشتی نوشتند: «با توجه به تضعیف ارزش دلار و اقدامات محرک مالی اجرا شده روند افزایشی بلندمدت قیمت طلا همچنان به قوت خود باقی است و ما انتظار داریم نرخ بهره همچنان در نزدیکی صفر و یا حتی ارقام منفی باقی بماند.»

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری اقتصاد طلا آمریکا جام نیوز دلار سوددهی اوراق قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی به بهار نرسید!

طلای جهانی در مسیر کاهش هفتگی قرار دارد زیرا معامله گران امیدهای آمریکا را برای کاهش نرخ بهره کاهش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۱۵ مارس) به سمت اولین سقوط هفتگی خود در چهار سال گذشته رسید زیرا نرخ تورم ایالات‌متحده نشان می‌دهد که فدرال رزرو می‌تواند تعداد کاهش نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد و ممکن است اولین کاهش را پس از ژوئن پیش ببرد.

بهای هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۱۶۲ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس رسید اما در مسیر کاهش هفتگی بیش از ۰.۵ درصدی قرار گرفت که اولین‌بار از اواسط فوریه است. معاملات آتی طلای آمریکا در ۲۱۶۷ دلار آمریکا ثابت بود.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت و این در میان افزایش قیمت کالاهایی مانند بنزین و موادغذایی بود که می‌تواند ترس از بالا رفتن مجدد تورم را افزایش دهد. تورم بالاتر بر فدرال رزرو آمریکا فشار می‌آورد تا نرخ‌های بهره را بالا نگه دارد و بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر بگذارد. قرائت تورم مصرف کننده در اوایل این هفته نیز نشان‌دهنده چسبندگی در تورم بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که خرده‌فروشی در ایالات‌متحده در ماه گذشته بهبود یافته است اما کمتر از تخمین‌های تحلیلگران بود زیرا خانوارها با تورم و هزینه‌های استقراض بالاتر مقابله می‌کنند، در حالی که افراد کمتری به دنبال مطالبه بیکاری بودند. بر اساس برنامه احتمال نرخ LSEG، معامله‌گران شانس کاهش نرخ بهره را در نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا از حدود ۷۵ درصد در جمعه گذشته به ۶۱ درصد کاهش داده‌اند.

شاخص دلار آمریکا در این هفته تاکنون ۰.۷ درصد افزایش یافته است، در حالی که سرعت بالاترین افزایش هفتگی خود از اواسط ژانویه را داشته است. سرمایه‌گذاران همچنین خطرات ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین را بررسی کردند زیرا یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت که دو منطقه مرزی به مناطق جنگی فعال تبدیل شده اند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۲۶.۱۰ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۵۸ دلار و ۵۳ سنت رسید، در حالی که نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴.۹۳ دلار رسید. هر سه فلز آماده افزایش هفتگی بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی
  • طلای جهانی به بهار نرسید!
  • کاهش قیمت جهانی نفت بعد از تجربه یک صعود باورنکردنی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶|برنت ۸۵ دلار و ۳۴ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
  • قیمت طلا با سر زمین خورد؛ زیان سنگین سرمایه‌گذاران