Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی فلاح جمعه ۲۴ مرداد اظهار کرد: برخی کشاورزان برای از بین بردن کرم ساقه خوار برنج، کاه و کلش شالیزارها را می‌سوزانند اما این کار غیرعلمی، آفت را از بین نمی‌برد و سبب آلودگی هوا، تهدید سلامت عمومی، انتشار ذرات معلق و بیماری‌های تنفسی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستارا افزود: علاوه بر گشت و کنترل شبانه‌روزی، در برخی مناطق روستایی با نصب بنر هشدارهای لازم را به کشاورزان دادهایم و کشاورزان در این رابطه همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج شیارکار، مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: آتش زدن پسماند زراعی موجب تقویت اراضی کشاورزی نمی‌شود اما برگرداندن کاه و کلش به زمین از طریق شخم، نیاز به کود را کاهش می‌دهد. محصول حدود ۳۰ درصد از سه هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع برنج برداشت‌شده است و سوزاندن کاه و کلش در شالیزارها مراتع و باغ‌ها را نیز در معرض خطر آتش‌سوزی قرار می‌دهد.

از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، استان گیلان سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص می‌یابد و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج خالص به دست می‌آید.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع‌شده است.

کد خبر 540096 برچسب‌ها استان گیلان دادگاه وزارت جهاد کشاورزی حوادث - آتش سوزی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان دادگاه وزارت جهاد کشاورزی حوادث آتش سوزی محیط زیست ایران کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت