Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بیات در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهر قدس، ملارد و صفادشت اظهار کرد: صنعت و دانشگاه فاصله زیادی با هم دارند. دانشگاه به موضوعات خود می‌پردازد و صنعت بر پایه تجارب مسیر خود را طی می‌کند؛ بنابراین ضرورت نزدیک شدن سرمایه‌گذاری تولید توزیع، تجارت و دانش به یکدیگر وجود دارد تا بهره‌برداری مناسب حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد شهرک قدس و زاگرس با توجه به موقعیت مکانی مناسب آن در مقایسه با سایر شهرک‌های صنعتی نظیر اشتهارد بسیار مناسب بوده و علت این امر به دلیل بازار مصرف منطقه در حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیونی و نیروی کار متخصص در دسترس است. در این منطقه نیروی انسانی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شود و میل و رغبت به همکاری نیروی کار بسیار بالاست که این دو مسئله باعث رشد و پیشرفت این شهرک‌های صنعتی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس با اشاره به اینکه قبل از تحریم‌ها قطعات شرکت پژو با توجه به قیمت و کیفیت بالا از منطقه صفادشت و شهر قدس تأمین می‌شد، عنوان کرد: در منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد ازجمله قرار گرفتن دو قطعه‌ساز بزرگ خودرو یعنی سایپا و ایران‌خودرو در این منطقه که با توجه به در دسترس بودن بازار به دلیل نبود مشکل حمل‌ونقل، بازار بسیار مناسبی را در دست گرفته است.

تشکیل دفتر مشترک صنعت و دانشگاه برای جهش تولید

سجاد صداقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس نیز درباره طرح پایش گفت: سال ۱۳۹۷ طرح پایش (پژوهش اثربخش شبکه‌ای) در دانشگاه آغاز و این طرح از سوی دکتر طهرانچی به‌عنوان طرح استان تهران ابتدا مطرح و بعد از آن طرح ملی شد.

صداقت تشریح کرد: در طول هر ترم ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری از رساله خود دفاع می‌کنند. در این موارد فقط خروجی مقاله در نظر گرفته می‌شود. از مزیت‌های عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی این است که در ابتدا دانشگاه هزینه مالی برای صنعت ندارد. پس از رسیدن به دانش فنی امکان فروش این دانش به صنعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد شکل‌گیری دفتر مشترک صنعت و دانشگاه در محل دانشگاه می‌تواند با ارائه مقالات علمی برجسته در دنیا مطرح‌شده و نتیجه این طرح می‌تواند جهت‌دهی علم به سمت جهش علمی و در نهایت جهش تولید را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

358 / 320 پایان نامه های دانشگاه آزاد طرح پایش آزاد دانشگاه آزاد شهر قدس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پایان نامه های دانشگاه آزاد طرح پایش آزاد دانشگاه آزاد شهر قدس صنعت و دانشگاه دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه گفت: در خصوص انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، تعداد ۶ پایان نامه شامل ۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و یک رساله دکتری مورد حمایت قرار گرفت.


ابوالفضل اکبرپور افزود: براساس این تفاهم نامه، مبلغ مورد حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد ۲۴۰ میلیون ریال و رساله‌های دکتری ۷۲۰ میلیون ریال است.


در سال گذشته نیز تعداد ۵ پایان نامه‌ی این دانشگاه، مورد حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران قرار گرفته بود.

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند