Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@07:05:53 GMT

فروش ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۳۹۰

فروش ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران

بانک مرکزی از فروش ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در خرداد ماه ۹۹ در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس آمار بانک مرکزی در خردادماه ۹۹ بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۴.۹ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۷ درصد افزایش یافت. در سه ماه اول سال ۹۹ حدود ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در خردادماه ۹۹ معادل ۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۷.۵ و ۸۲.۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۳۴.۵ درصد و ۲۷.۱ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۳۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلـغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در خردادماه ۹۹  به عدد ۱۲۱.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در خردادماه ۹۸ معادل ۷۱.۱ بوده است. در سه ماه اول سال ۹۹ معادل ۱۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۹۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره، متوسط شـاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵.۹ و ۷۰.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۹ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه اول سـال ۹۹ به عدد ۹۷.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در سه ماه اول سال ۹۸ معادل ۸۱.۵ بوده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفته و برات سفته بانک مرکزی سفته و برات واخواست شده ریال سفته و برات برگ سفته و برات مشابه سال قبل سه ماه اول شهر تهران درصد افزایش درصد کاهش ماه ۹۹ ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های شاخص راهداری دشتستان افزود: اکنون ۱۲ پروژه در زمینه‌های تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای اصلی و روستایی دشتستان در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: تعریض و بهسازی محور تنگ ارم به نمازگاه، سعدآباد- وحدتیه، احداث پل بزرگ درودگاه و تعمیرات ابنیه راه‌ها از شاخص‌ترین پروژه‌های دشتستان است.

وی یادآور شد: بخشی از پروژه‌های راهداری دشتستان تا هفته دولت و باقی مانده آن تا دهه فجر امسال تقدیم کاربران جاده‌ای خصوصاً مردم این شهرستان می‌شود که منجر به جهش قابل توجهی در ارتقای ایمنی و بهبود راه‌های دشتستان خواهد شد.

کد خبر 6097814

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات