Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود شیوه‌های مدرن تولید کشمش، بخش زیادی از کشمش استان قزوین به روش سنتی و با پهن و خشک شدن انگور زیر تابش آفتاب تولید می‌شود که همچنان در روستاهای شهرستان تاکستان رواج دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، 70 درصد از انگور تولید شده در استان قزوین به کشمش تبدیل و عموماً صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع سبب شده که استان قزوین با تولید سالانه 40 تا 55 هزار تن کشمش بزرگ‌ترین تولید کننده و قطب نخست تولید کشمش در کشور باشد. با وجود شیوه‌های مدرن تولید کشمش، بخش زیادی از کشمش استان قزوین به روش سنتی و با پهن و خشک شدن انگور زیر تابش آفتاب تولید می‌شود که به عنوان روش ارگانیک تولید کشمش در اغلب روستاهای شهرستان تاکستان (قطب تولید انگور و کشمش ایران) رواج دارد.

مصائب کشمش کاشمر/ درآمد ناچیز کشاورزان و سود بالای دلالانآغاز به کار پژوهشکده انگور و کشمش در شهر جهانی انگور / ‌ملایر قطب علمی تولید انگور می‌شودآیا برگشت ‌کشمش‌های صادراتی ‌تاکستان صحت داشت؟

انتهای پیام/ح

R7541/P/S6,63/CT8 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین کشاورزی بیشتر بخوانید... برداشت انگور از باغات تاکستان قزوین به روایت تصویر برداشت انگور از مزارع قم به روایت تصویر برداشت انگور از تاکستان‌های پلدختر به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برداشت انگور از باغات تاکستان قزوین به روایت تصویر برداشت انگور از مزارع قم به روایت تصویر برداشت انگور از تاکستان‌های پلدختر به روایت تصویر واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین کشاورزی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ همایش بین‌المللی فاطمیون| آیت‌الله مکارم شیرازی: جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متجلی شده است ۶ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۷ رزمایش سراسری همدلی یک‌شنبه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود ۸ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود مهمترین اخبار استانها قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد؛ کرونا "جمعه‌ها" شیوع ندارد! گزارش| مشکلات اینترنت استان زنجان صدای مشترکان را درآورد؛ آیا وعده‌های "وزیر جوان" محقق می‌شود؟ اعتراض شدید گنابادی‌ها به نامه اخیر وزیر کشور/ گناباد را از لیست تبعیدگاه‌های کشور خارج کنید مهمترین اخبار تسنیم ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است ظریف با همتای لبنانی خود دیدار کرد علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" ظریف چهاردهمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی روایت تصویر برداشت انگور لشکر فاطمیون استان قزوین تولید کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور