Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، اپل پنج‌شنبه بازی به شدت محبوب «فورت‌نایت» را به خاطر تخطی از قوانین پرداخت‌های داخل اپلیکیشن، از اپ استور خود حذف کرد. این حرکتی است که بحث‌ها درباره انحصار این غول تکنولوژی بر صنعت را داغ‌تر خواهد کرد.

«فورت‌نایت» به این دلیل از اپ استور حذف شد که سیستم پرداخت‌های داخل اپلیکیشن اپل و کارمزد هنگفت ۳۰ درصدی آن را دور زده و از کاربرانش خواسته بود به صورت مستقیم به شرکت اپیک گیمز سازنده بازی پول بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپیک گیمز در پاسخ به حذف شدن بازی از اپ استور اعلام کرد که علیه سازنده آی‌فون شکایت می‌کند و از حامیانش خواست به مبارزه علیه اپل بپیوندند. این شرکت همچنین ویدیویی درست کرد که در آن تبلیغ معروف «۱۹۸۴» اپل را به سخره می‌گیرد.

در تبلیغ اصلی که در مراسم سوپربول سال ۱۹۸۴ پخش شده بود، اپل از راه رسیدن کامپیوتر مک‌اینتاش را اعلام کرد و به انتقاد از شرکت‌های بزرگ و قدرتمند مانند آی‌بی‌ام پرداخت. اپیک گیمز حالا در تبلیغ و شکایت خود اشاره کرده که اپل دقیقاً تبدیل به همان نوع شرکت انحصاری شده که زمانی مخالفش بود. اپیک می‌گوید اپل تبدیل به «غولی شده که می‌خواهد کنترل بازارها را به دست بگیرد، رقابت را بلوکه کند و جلوی نوآوری را بگیرد».

اپیک در بیانیه‌ای گفت حذف «فورت‌نایت» از اپل استور جدیدترین مثال از نمایش قدرت اپل برای اعمال محدودیت‌های غیرمنطقی و غیرقانونی است.

اپل بین ۱۵ تا ۳۰ درصد از تمام پرداخت‌هایی که داخل اپلیکیشن‌های ثبت شده در اپ استور انجام می‌شود را برای خود برمی‌دارد.

حرکت دراماتیک اپیک بزرگ‌ترین چالشی است که تا به حال یک شرکت علیه رویه‌های انحصارگرایانه اپل ایجاد کرده است. اپیک با دور زدن قوانین پرداخت اپ استور عملاً می‌خواست ببیند اپل جرات حذف کردن یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان را دارد یا خیر. «فورت‌نایت» مخصوصاً در میان نوجوانان طرفدار دارد و اپیک در ماه مه اعلام کرد که تعداد بازیکنان به ثبت رسیده این بازی به ۳۵۰ میلیون نفر رسیده است.

اپ استور همچنین یکی از نقاط کلیدی جلسات ضد ادغام در کنگره آمریکا بوده است. اخیراً مدیر عاملان غول‌های تکنولوژی از جمله تیم کوک از اپل، مارک زاکربرگ از فیس‌بوک، سوندار پینچای از گوگل و جف بزوس از آمازون در کنگره حاضر شدند تا به سوال‌های سخت قانون‌گذاران درباره حاکمیت مطلق این شرکت‌ها بر دنیای آنلاین پاسخ بدهند.

خیلی‌ها در حوزه تکنولوژی از حرکت اپیک گیمز حمایت کردند. سخنگوی اسپاتیفای گفت این شرکت «از تصمیم ایستادن مقابل اپل و روشن کردن سوء استفاده این شرکت از موقعیت قدرتمندش حمایت می‌کند».

کد خبر 4998187

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع فرهنگی بازی های رایانه ای اپل ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات کودک و نوجوان تازه های نشر رایزنی فرهنگی ویروس کرونا معرفی کتاب انقلاب مشروطه ادبیات جهان ادبیات داستانی انتشارات سروش طرح تابستانه کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز خبرنگار فورت نایت اپیک گیمز اپ استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!

درحالی‌که قرارداد مهدی طارمی با پورتو به زودی ‏به پایان می‌رسد و انتقال تابستانی او به اینتر قطعی شده است ‏باشگاه پورتو با شکایت جدیدی مواجه شده که موضوع آن مهدی ‏است. ‏

یک شرکت فعال در نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال که در انتقال ‏طارمی از باشگاه قبلی‌اش ریو آوه به پورتو نقش داشته شکایتی ‏رسمی علیه پورتو به دادگاهی در پرتغال ارائه کرده و مدعی است در ‏زمان انتقال ستاره ایرانی از ریو آوه به پورتو کل مبلغ کمیسیون قانونی ‏که حقش بوده از طرف پورتو به این شرکت پرداخت نشده است. ‏

گزارش‌ها در پرتغال حاکی است این شرکت نقل و انتقالاتی که نام آن ‏Xektalent‏ عنوان شده از دادگاه درخواست دریافت غرامتی ۲۳۰ هزار ‏یورویی کرده است. شکایت این شرکت علیه شرکت اف‌سی پورتو ‏اس‌ای‌دی به دادگاه ارائه شده که شرکت مالک باشگاه پورتو است. ‏

در پرتغال در حال حاضر پورتو با دو شکایت مشابه مواجه است. یک ‏شرکت از این باشگاه در ماجرای انتقال لوئیس دیاز به لیورپول ‏شکایت کرده و خواهان ۲.۵ میلیون یورو است. از طرف دیگر ایجنت ‏اوتاویو مونترو بازیکن سابق پورتو هم در شکایتی خواهان دریافت ‏غرامتی ۵۰۰ هزار یورویی از این باشگاه شده است. ‏

 


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • گزارش ماندی نایت راو 22 آوریل؛ قهرمان جدید جهان/ اخبار WWE
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳