Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس نقش موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌هایی که رشادت‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را درک نکردند دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس نقش موثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌هایی که رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را درک نکردند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش داریم ضمن تسریع در عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس به لحاظ محتوایی نیز فضایی غنی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهیم.

حق‌شناس افزود: تبیین درست آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های امروز و فردای جامعه امنیت ما را تضمین می کند.

استاندار گلستان اظهار کرد: حفظ آثار شهدا به نوعی ادامه دادن راه شهیدان است و همه باید تلاش کنیم اهداف شهدا را در برنامه‌ها و اقدامات خود جاری کنیم.

ایجاد 4 پژوهشکده دفاعی-امنیتی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدسبسیج رسانه استان خوزستان از آثار حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کندحاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است

وی اظهار داشت: در صورت سفید بودن وضعیت استان در هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با همکاری 22 دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد و دستگاه‌ها باید از هم‌اکنون آثار قابل ارائه نمایشگاهی خود را آماده کنند تا این برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی شود.

استاندار گلستان گفت: در صورت سفید بودن استان، رژه نیروهای مسلح در مرکز استان و همچنین آیین تجلیل از پیشکسوتان و مدافعان سلامت در آخرین روز هفته دفاع مقدس در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/581/ح

R41471/P/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... ایجاد ۴ پژوهشکده دفاعی-امنیتی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بسیج رسانه استان خوزستان از آثار حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ایجاد ۴ پژوهشکده دفاعی-امنیتی در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بسیج رسانه استان خوزستان از آثار حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند حاج قاسم جبهه فرهنگی کیست؟/ خیانت به موسیقی دفاع مقدس/ موسیقی در غرب به نقطه پایان رسیده است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ همایش بین‌المللی فاطمیون| آیت‌الله مکارم شیرازی: جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متجلی شده است ۶ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۷ رزمایش سراسری همدلی یک‌شنبه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود ۸ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود مهمترین اخبار استانها قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد؛ کرونا "جمعه‌ها" شیوع ندارد! گزارش| مشکلات اینترنت استان زنجان صدای مشترکان را درآورد؛ آیا وعده‌های "وزیر جوان" محقق می‌شود؟ اعتراض شدید گنابادی‌ها به نامه اخیر وزیر کشور/ گناباد را از لیست تبعیدگاه‌های کشور خارج کنید مهمترین اخبار تسنیم ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است ظریف با همتای لبنانی خود دیدار کرد علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" ظریف چهاردهمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس استاندار گلستان لشکر فاطمیون حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهید سید محمد حجازی در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این باره ایفا کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه) در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی که در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما از نظر سنی نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم، چون شهید حجازی چند سال از ما بزرگ‌تر بود و او پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: او به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از ۷ ساله او برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی اظهار کرد: شهدا و شهید حجازی در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند، ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد بجوییم که ما هم بتوانیم از وجود آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهداء.

وی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی (ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از ۶۰ سال بیش از ۹۲ درصد از کشور‌های جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در ۲۰۰ روز گذشته تکرار کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: این در اثر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود و پس از نقطه عطف او یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شد که تفکر، روند و شاخصه‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط دنیا البته آن‌هایی که به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شده است.

وی افزود: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا شعار‌ها علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روز‌های اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: این روند منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست البته به همه مستضعفان عالم که تحت ظلم قرار گرفتند هم موکول نیست بلکه همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این حرکت یک یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم یعنی آن‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید ۱۰ سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: آن‌ها بیش از ۸ سال با ملت یمن جنگیدند، نوک پیکان جنگ با یمن دو کشور عربی بودند، ولی همه از جمله آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در این جنگ حضور داشتند و شاهد بودیم که هواپیما‌های آن‌ها علیه مردم یمن عملیات انجام می‌دهند، اما نتیجه حملات آن‌ها قدرتمندشدن یمن است.

سردار فدوی با اشاره به حمایت ملت یمن از مقاومت فلسطینی عنوان کرد:، اما ملت یمن بیش از ۸ سال در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و تضعیف نشدند بلکه یمن آنچنان قدرتمند شد که در شروع جنگ غزه هم برای جنگ با آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام رسمی انجام دادند و هم به جنگ با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: این مطابق با وعده خداست که فرموده است؛ اگر کسی عزم خود را در برابر قابلیت‌هایی که خداوند در نهاد همه انسان‌ها قرار داده است، جزم کند و این قابلیت‌ها بروز پیدا کند و در مقابل ظلم و ستم بایستد حتماً خداوند متعال آنچنان او را تقویت می‌کند که مانند یمن، فلسطین حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در عراق می‌تواند طی مدت کمتر از ۱۰ سال در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر انجام تکالیفی که خداوند با صراحت در قرآن کریم اعلام کرده، خداوند ما را یاری خواهد کرد، افزود: انجام تکالیفی که خداوند بر عهده آن‌ها قرار داده است. البته تکالیفی که خداوند بر عهده بندگان خود گذاشته، پیش از واگذاری تکلیف توانمندی اجرای آن را به بنده خود داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد و ما در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را به دفعات بالا مشاهده کرده‌ایم و این امر ظهور و بروز داشته است.

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت