Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:30:12 GMT

نذورات اربعین، صرف کمک‌های مومنانه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۰۸۷۲

نذورات اربعین، صرف کمک‌های مومنانه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در مصاحبه با صدا و سیما با اعلام این خبر اظهار کرد: ما تمام کارهایی که باید در بحث اربعین در داخل کشور انجام بدهیم، همانند سنوات گذشته انجام می‌دهیم و کمیته‌های چهارده گانه ما فعال هستند و ستادهای استانی به ویژه استان‌های مرزی کارهایشان را در این خصوص پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در واقع در حوزه‌های زیرساختی اقداماتی را که باید انجام بدهیم هم اکنون انجام می‌دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره برگزاری مراسم اربعین نیز گفت: هنوز شرایط بیماری (کرونا) برای دو کشور قابل پیش بینی نیست که تا زمان برگزاری مراسم اربعین به چه صورت خواهد بود، قطعاً با توجه به شرایط بیماری در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تصمیم مشترکی با دولت عراق گرفته شود افزود: فعلاً در این خصوص (برگزاری یا عدم برگزاری مراسم) نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم که روند برگزاری مراسم چگونه خواهد بود، اما به هر حال وظایفی که در داخل کشور برعهده داریم و خودمان باید انجام دهیم، کارهایمان را انجام می‌دهیم و برنامه ریزی‌ها تداوم پیدا می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه البته ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های جایگزین را نیز تدارک ببینیم گفت: در نظر داریم اگر شرایطی پیش بیاید که مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو کشور، برگزار نشود یا حداقل به صورت محدود برگزار شود، ممکن است برنامه‌های جایگزین داشته باشیم.

وی افزود: اکنون به موکب داران مان اعلام کرده‌ایم که کارهای خودشان را انجام بدهند و مشارکت‌های مردمی، کمیته اسکان و تغذیه که هرساله فعال است کار خودشان را تداوم بدهند تا اگر مراسم اربعین برگزار شد، طبق روال گذشته نذورات مردمی در آنجا مصرف شود، اما اگر برگزار نشد، این نذورات مردمی را با نظر مراجع و بزرگان دینی می‌توانیم در بحث کمک‌های مومنانه سامان دهیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط برگزاری محرم اعلام شده است و ان شاء الله با همتی که همه محبان و عزاداران خواهند داشت مراسم در آن چارچوب و ضوابط و مقررات برگزار خواهد شد تا از رهگذر آن مشکلات برای مردم پیش نیایید.

کد خبر 4998184

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری ستاد مرکزی اربعین معاون وزیر کشور اربعین حسینی محرم 99 وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران روز خبرنگار شهرداری تهران انفجار بیروت قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران شورای شهر برگزاری مراسم مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی