Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:41:00 GMT

حقوق زمان دورکاری باید کامل پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۰۴۱

حقوق زمان دورکاری باید کامل پرداخت شود

‍‍‍‍‍‍

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشوردرباره اینکه برخی از کارفرمایان در شرایط دورکاری حقوق کمتر از قانون پرداخت می کنند گفت: کارفرمایان نمی توانند قرارداد کامل را به ناقص تغییر دهند. مطابق قانون کارگران هم باید بیمه باشند و هم حقوق کامل دریافت کنند. - اخبار اقتصادی -

فتح‎الله بیات, رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌درباره اینکه در شرایط کرونا تعدادی از کارفرمایان اقدام به اخراج نیروی کار خود کردند گفت: متأسفانه آمارهایی داریم مبنی بر اینکه تعدادی از کارگران با شیوع کرونا یا بیکار شدند یا مجبور شدند با کمتر از حداقل های قانونی کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مطابق قانون دریافتی کارگران از هر اشتغالی نباید از حداقل های دستمزد تصویب شورای عالی کار کمتر باشد.

 وی ادامه داد: متأسفانه برخی از کارفرمایان به بهانه اینکه افراد به صورت ناقص کار می کنند, دستمزدی کمتر از حداقل های قانونی به کارگران پرداخت می کنند و از پرداخت حق بیمه سرباز می کنند.

تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری کشور اظهار داشت:اگر در شرایط کرونا,کارفرمایی به کارگران دورکاری دهد باید حقوق آنها راکامل پرداخت کند. اگر قرار است تغییراتی حاصل شود, هنگام عقد قرار داد باید با کارگر توافق کند. توافق به این معنی نیست که دریافتی فرد کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده باشد, مطابق قانون کارگر باید بیمه باشد و از حداقل هایی برخوردار باشد.

 بیات با بیان اینکه تعدادی از کارگران از ترس بیکار شدن به سمت شکایت از کارفرما نمی روند گفت: بر اساس قانون همانطور که عنوان شد امکان تبدیل قرارداد کار کامل به قرارداد کار ناقص وجود ندارد. حتی اگر فردی به صورت ناقص کار کند، باید حداقل دستمزد را بگیرد و بیمه نیز حق اوست. اینکه چنین مواردی رعایت نشود تخلف است، اما از طرف دیگر این واقعیت هم وجود دارد که به دلیل موقت بودن قرارداد‎ها، شکایت می‎تواند منجر به این شود که کارفرما با کارگر قطع همکاری کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش آمده اقتصاد و اشتغال تحت شعاع قرار گرفته است گفت: کسب و کارهایی مانند حوزه گردشگری و مواد غذایی و هتل‌ها آسیب بسیاری دیدند,در این بخش ها ممکن است برخی از بنگاه ها دست به تعدیل نیرو بزنند و کارکنان خود را مجبور به اشتغال ناقص کنند. در چنین شرایطی ضروری است که دولت از کسب و کارها حمایت کند. در صورت حمایت از سوی دولت می توان امیدوار بود که کارفرمایان دست به تعدیل نیرو یا تحمیل شرایط ناعادلانه به نیروی کار خود نزنند.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران اقتصاد بیشتر بخوانید... تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگران با تدوین مدل‌های ۹گانه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگران با تدوین مدل‌های ۹گانه واژه های کاربردی مرتبط اخبار کارگران اقتصاد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند ۲ جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار/الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم ۳ تصویب نصفه و نیمه حق مسکن کارگران؛ وزیر کار تذکر گرفت ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۲|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۵ توقیف نفتکش‌های ایران در ونزوئلا تکذیب شد ۶ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۳|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان شد ۷ افزایش نرخ سود سپرده‌‌های بانک‌ها توسط بانک مرکزی/ حداقل سود ۱۴ درصد شد ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۴ مهمترین اخبار اقتصادی اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است رونمایی از ۲ برنامه جدید بانک مسکن برای تولید مسکن ارزان قیمت/تورم مصالح ساختمانی برای سازندگان حذف می شود فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده/ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان قیمت خورد + سند جزئیات مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۸ مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است فراخوان جهاد اسلامی برای برگزاری تظاهرات «نه به خیانت علیه فلسطین» ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران اقتصاد اخبار کارگران اقتصاد فروش اوراق سلف نفتی وزیر کار تذکر طرح جدید قیمت طلا قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی