Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:35:04 GMT

​ضرورت ارتقای سطح کیفی سوگواره های حسینی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۱۳۷

​ضرورت ارتقای سطح کیفی سوگواره های حسینی

​آیت الله نورمفیدی گفت: سطح مراسم محرم از نظر کیفی باید ارتقاء پیدا کند تا سطح جامعه از نظر اخلاقی و اجتماعی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز(جمعه 24 مرداد) در ستاد هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اظهار کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه های سوگواری حسینی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا باید به گونه ای عمل شود که همان شور حسینی در برنامه ها حفظ شود و از طرفی سلامت مردم به خطر نیفتد.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: وزارت بهداشت تاکنون برگزاری اجتماعات را منع کرده و این مهم اقدام درستی برای حفظ سلامتی مردم است و باید به گونه ای برنامه های محرم تنظیم شود که سلامتی مردم حفظ شود.

 

وی بیان کرد: در ایام محرم باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم از درس های زندگی ساز عاشورا بهره بجوییم و از همه ظرفیت های مجازی و رسانه ها برای اعتلای نهضت عاشورای حسینی بهره ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان متذکر شد: سطح مراسم محرم باید از نظر کیفی ارتقاء پیدا کند تا سطح جامعه از نظر اخلاقی و اجتماعی افزایش یابد و مردم باید به شرایط امروز جامعه امیدوار شوند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفتند که جامعه را از بدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدا کنند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان عزاداری محرم محرم حسینی ماه محرم محرم آیت الله نورمفیدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی